Wytwórnia: Requiem Records CD 68

A;
All This Is Seen and Unseen;
C;
D;
E;
F;
G;
H;
I;
J;
Bareness

Muzycy: Tomasz Sroczyński, sampling, skrzypce; Marek Pospieszalski, saksofon tenorowy, klarnet altowy

Recenzję opublikowano w numerze 9/2014 Jazz Forum.


Bareness

Tomasz Sroczyński, Marek Pospieszalski

  • Ocena - 4

Ileż to już razy muzycy jazzowi wchodzili do starych, pełnych naturalnych pogłosów wnętrz, aby kreować własne dźwiękowe światy złożone z nut, barw, fraz odbijających się od starych murów. Dzisiaj to już prawdziwy, audiofilski nurt venue-recording, którego Marek Pospieszalski i Tomasz Sroczyński stali się, pewnie nieświadomie i nie w pełni zgodnie z założeniami skandynawskich realizatorów dźwięku, uczestnikami. Nasi muzycy nagrali frazy, a potem poczynili ich studyjne modyfikacje.

Już sam wyjściowy materiał przywodzący skojarzenia z niektórymi dokonaniami Johna Zorna spod szyldu jego „Books of Angels”czyeksperymentów Jona Hassella, zdumiewa bezkompromisowością, odwagą i wspaniałym wykonaniem. Nic dziwnego, to muzycy od lat czynni na naszej scenie jazzowej, okołojazzowej i awangardowej, wiedzą co w trawie piszczy. Sroczyński współpracuje z Jerzym Mazzollem (płyta „Rite Of Spring Variation”, Requiem 2013), a Pospieszalski (drugie pokolenie klanu rodzinnego Pospieszalskich, syn Mateusza) współpracuje m.in. z Empe3 Mateo Pospieszalski, Wojtek Mazolewski Quintet, Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band, Piotr Damasiewicz – Power Of The Horns i Maciejem Obarą.

Obaj są wirtuozami, zaś Pospieszalskiego pod względem techniki saksofonowej stawiam na absolutnym szczycie mistrzowskiego opanowania tego instrumentu.


Autor: Piotr Iwicki

  MKIDN stoart       stoart       stoart     psj      ejm