Wytwórnia: Impulse! 0602557282436 (dystrybucja Universal)


Tea for Two
Paris in the Rain
One Jealous Moon
Little Girl Blue
I’m Old Fashioned
When in Rome
Triste
Embraceable You
In the Name of Love
Don’t Be a Fool
Onwards and Upwards
Day in Day Out
Road Chops


Muzycy
: Sarah McKenzie, fortepian, śpiew; Dominick Farinacci, trąbka; Scott Robinson, Ralph Moore, saksofon altowy; Jamie Baum, flet; Mark Whitfield, Romero Lubambo, gitara; Reuben Rogers, bas; Gregory Hutchinson, perkusja


Recenzja opublikowana w Jazz Forum 12/2017


Paris In The Rain

Sarah McKenzie

  • Ocena - 4

Są takie płyty, po których zakończeniu słuchacz ma niedosyt. Materiał jest na tyle spójny, przebojowy, zaskakujący, a przy tym przykuwający odbiorcę, że nie sposób się od niego oderwać.

Ten album, drugi w swojej dyskografii, nagrała australijska piękność, utalentowana artystka, Sarah McKenzie. Producentem płyty jest Brian Bacchus, który był ojcem sukcesów takich gwiazd jak Norah Jones, Lizz Wright i Gregory Porter. Ale to nie jego wszak zasługa, że wielu dziennikarzy na całym świecie upatruje w McKenzie następczynię Diany Krall. Obie artystki mają kilka wspólnych cech. Zacznę od tych oczywistych – uroda, blond włosy, przykuwający uwagę głos, lekkość i elegancja w interpretowaniu standardów muzyki jazzowej, zręczne pióro do komponowania i pisania interesujących tekstów, obie są też doskonałymi pianistkami.

Sarah na swoim najnowszym albumie zaprezentowała pięć autorskich kompozycji, które w zestawieniu z klasyką dobrze współbrzmią i ponadto błyszczą elegancją, starannie dobraną nutą, lekkością interpretacyjną samej autorki.

To właśnie jej utwory z tytułowym na czele, przepięknej urody balladą Don’t Be a Fool czy Road Chops urzekają mnie najbardziej. Do tego dodajmy bossa novę Triste Jobima, prześliczną Little Girl Blue duetu Richard Rodgers i Lorenz Hart czy I’m Old Fashioned Johnny’ego Mercera.

Kolejne utwory na płycie odzwierciedlają też emocje artystki powiązane z podróżami z Australii do Ameryki oraz po Europie, w której odwiedziła Rzym (When in Rome), Francję (Paris in the Rain), czy Londyn. Artystka podkreśla w wywiadach, że jej „celem jest kształtowanie własnej wizji w tradycji jazzowej, a jej nowy album ukazuje większą głębię jej aranżacji”. Słowa te pokrywają się z muzyczną rzeczywistością. Proszę posłuchać jak Sarah podeszła do klasyka Embraceable You.

McKenzie dodaje „Bycie wybitnym wirtuozem fortepianu jest fajne, jeśli tego dokonasz. Ale ja tak naprawdę identyfikuję się wymyślając styl i staram się, aby utwory brzmiały moim własnym, unikalnym dźwiękiem”. Jej styl charakteryzują energia, zapał, radość z tworzenia, pieczołowitość i staranne wykonywanie dzieł klasycznych, własna wizja i odważne traktowanie standardów. 


Autor: Adam Dobrzyński

  MKIDN      stoart       stoart       stoart     psj      ejm