Wytwórnia: ACT 9594-2 (dystrybucja GiGi)
Philip a Paris;
Toscane;
December 26th;
More Bells;
Transparence;
Climate Warning;
Virtuous Women;
L’Eternel Désir;
Noburl;
Isabelle;
Homecomings;
Pendulum
Muzycy: Philip Catherine, gitara; Nicola Andrioli, fortepian; Nicolas Fiszman, gitara, gitara basowa; Philippe Aerts, kontrabas; Hans Van Oosterhout, perkusja; Orchestre Royal de Chambre de Wallonie pod dyr. Franka Braleya
Recenzję opublikowano w numerze 12/2015 Jazz Forum.
Na płycie nagranej na żywo w Brukseli belgijskiemu gitarzyście towarzyszy jego własny kwintet oraz orkiestra smyczkowa Royal de Chambre de Wallonie pod dyrekcją Franka Braleya. Niemal wszystkie utwory skomponował Philip Catherine. Jedynym wyjątkiem jest otwierający album Philip a Paris – temat dedykowany mu przez specjalizującego się w muzyce filmowej francuskiego kompozytora Jean-Claude’a Petita.
Nagranie to jest przykładem idealnego połączenia muzyki klasycznej i filmowej z jazzem. Rozpoznawalny dźwięk gitary stapia się z brzmieniem całej orkiestry, jak i poszczególnych instrumentów – skrzypiec (Philip a Paris), wiolonczeli (Toscane), czy fortepianu (Isabelle).
Gitara
dominuje, choć często prym wiedzie orkiestra, czego przykładem jest Transparence.
Podczas niektórych utworów, jak choćby w December 26th, mamy do
czynienia z dialogiem instrumentu lidera z orkiestrą. W dwóch
przypadkach (Virtuous Women i Isabelle) liderowi towarzyszy
Nicolas Fiszman grający na gitarze akustycznej.
Muzyka ta silnie wpływa na wyobraźnię i może posłużyć za wyśmienitą ścieżkę dźwiękową do nieistniejącego filmu.
Autor: Robert Ratajczak