Wytwórnia: Audio Cave A CD-006-2019
Euterpe
Franz
Raaste Men
Lullaby for Tymon
Pata Pata
Segment
Song of Delilah
Slap, Kick & Stop
Little Shiva
Muzycy: Mark
Alban Lotz, flety, fx; Grzegorz Piasecki, kontrabas; Wojciech Buliński,
perkusja
Recenzja opublikowana w Jazz Forum 6/2019
Zamieszkały w Holandii niemiecki flecista Mark Alban Lotz to muzyk mający za sobą współpracę z takimi artystami jak Chris Potter, Johannes Bauer i Najma Akthar. Od lat penetruje rozmaite obszary muzycznej ekspresji angażując się w projekty z rozmaitymi muzykami, z różnych stron świata.
Njanowszą pozycją w dyskografii tego oryginalnego artysty jest album nagrany w marcu 2018 r. podczas jego pobytu w Polsce wraz z dwoma tutejszymi muzykami: kontrabasistą Grzegorzem Piaseckim i perkusistą Wojciechem Bulińskim. Jednodniowa sesja, którą początkowo artyści traktowali jako formę swobodnego kameralnego jam session, okazała się materiałem na tyle atrakcyjnym, iż zarejestrowane wówczas nagrania postanowiono opublikować w formie pełnoprawnego albumu.
Materiał wydany pod tytułem „The Wroclaw Sessions” obejmuje zarówno własne kompozycje Lotza, jak utwory z dorobku Sama Riversa, Charlie’ego Parkera, Victora Younga i Miriam Makeby. W grze flecisty dostrzeżemy szerokie spektrum rozmaitych technik gry i nadzwyczajną wirtuozerię. Lotz gra na rożnych fletach (m.in. koncertowym, altowym i basowym), w każdym przypadku poza zachwycającym warsztatem eksponując niczym nieograniczoną wyobraźnię i wizjonerską fantazję. Polska sekcja okazała się wyśmienitym uzupełnieniem jego kreatywnych i pełnych polotu partii. Wraz z Piaseckim i Bulińskim Lotz stworzył wyjątkowe trio, prezentujące znakomity warsztat i porozumienie między muzykami.
W muzyce tej odnajdziemy zarówno coltrane’owski mistycyzm i zniewalający transcendentalny klimat, jak i elementy charakterystyczne dla world music spod znaku Herbie’ego Manna.
Autor: Robert Ratajczak