ERA JAZZU 2020
3.04.2020
Czas Komedy:
Espen Eriksen Trio / Grit
Ensemble
CK Zamek Poznań
4.04.2020
Andrea
Motis
CK Zamek Poznań
5.04.2020
Kadance
Spring
Aula UAM Poznań
Bilety: 80-180
Ticketmaster, Bilety24, CK Zamek, CIK
Uwaga: wiosenna edycja poznańskiej Ery Jazzu, planowana w dn. 3-5 kwietnia, odbędzie się w innym terminie
Uwaga: wiosenna edycja poznańskiej Ery Jazzu, planowana w dn. 3-5 kwietnia, odbędzie się w innym terminie
Realizowany w Poznaniu projekt „Czas Komedy” przestawia nie tylko unikalne prezentacje kompozycji Krzysztofa Komedy-Trzcińskiego grane przez wybitnych, światowych artystów, ale także prezentuje autorskie projekty wielkopolskich muzyków, którzy swoje pomysły przyporządkowują muzyce wybitnego kompozytora. Zrealizowany w 2018 roku „Czas Komedy” przedstawiał spektakl muzyczny kwintetu Weezdob Collective (płytowa premiera ekskluzywnego CD na najbliższym festiwalu).
Tegoroczny „Czas
Komedy” to także nowe spojrzenie na mniej znane kompozycje Krzysztofa Trzcińskiego
przygotowane przez poznańską formację Grit
Ensemble, którego liderem
jest kontrabasista Patryk Piłasiewicz. Zespół ten powstał w 2013 roku
jako inicjatywa studentów i absolwentów poznańskiej Akademii Muzycznej. W obszarze zainteresowania zespołu znalazły
się zapomniane lub pomijane kompozycje Komedy oraz ich współczesne
interpretacje obejmujące zarówno
klasyczną, jazzową balladę, jak i formy mainstreamowe, free jazz a nawet
elektroniczny eksperyment.
Espen Eriksen Trio jest sztandarowym
zespołem doskonale oddającym cały kreatywny, artystyczny oraz wizerunkowy obraz
dzisiejszego jazzu skandynawskiego.
Prestiżowy brytyjski magazyn „The Milk Factory” porównał trio Espena Eriksena do zespołu Torda
Gustavsena i tria E.S.T. Esbjörna Svenssona.
„ Dzisiaj już nikt nie ma wątpliwości, co oznacza ‘Scandinavian touch of
jazz’” – wyjaśnia szef Ery Jazzu Dionizy
Piątkowski. „To już nie tylko światowe kariery i jazz Jana Garbarka, Terje
Rypdala i Arilda Andersona, popularność Rebekki Bakken i Mari Boine, ale także
plejada skandynawskich pianistów, którzy wyznaczyli ramy dzisiejszego,
nowoczesnego jazzu. Sukcesy muzyki Esbjörna Svenssona, Bugge
Wesseltofta, Torda Gustavsena, Emila Lundqvista, Iiro Rantali, Martina
Tingvalla, Ketila Bjørnstada, Kari Ikonena oraz Espena Eriksena są oczywiste.
Także rozległa dyskografia albumów dzisiejszego jazzu znaczona jest nagraniami skandynawskich pianistów oraz ich zespołów”.
Sensacją wiosennej Ery Jazzu jest z pewnością pierwszy w Polsce koncert barcelońskiej wokalistki i trębaczki nazwiskiem Andrea Motis (4 kwietnia). To największe odkrycie sezonu wśród europejskich artystów. „Cudowne dziecko jazzu” to komplement, którym talent, muzykę, grę i śpiew katalońskiej wokalistki oraz trębaczki skwitował legendarny Quincy Jones. Z taką rekomendacją Andrea Motis znalazła się w kręgu najważniejszych protegowanych wybitnego kompozytora, aranżera i producenta. Młoda artystka podpisała kontrakt z prestiżową oficyną, tą samą, dla której nagrywała m.in. Ella Fitzgerald, Billie Holiday i Sarah Vaughan.
Gwiazdą galowego koncertu w Auli UAM będzie występująca 5 kwietnia znakomita amerykańska wokalistka i pianistka Kandace Spring.Don Was – producent i szef słynnej Blue Note Records entuzjastycznie potwierdza, że „ Kandace Springs jest kolejną Cassandrą Wilson!”. Z taką rekomendacją Kandace Springs nie już tylko „rising star” wytworni Blue Note Records, ale podejmowana w glorii i chwale na estradach świata, a jej stylistykę porównuje się do najważniejszych dam jazzu: Billie Holiday, Elli Fitzgerald, Niny Simone, Roberty Flack oraz – pozostającej chyba najbliżej folk-jazzowym skojarzeniom – Nory Jones.Kandace Springsjest przebojowa, atrakcyjna, dysponuje jazzowym głosem, gra na fortepianie i jest już dzisiaj niekwestionowaną gwiazdą.
Partnerem Strategicznym
Ery Jazzu jest Aquanet S.A.
Projekt realizowany
jest przy współpracy Miasta Poznań oraz Samorządu Województwa Wielkopolskiego
Więcej:www.jazz.pl