Aktualności

Electro-Acoustic Beat Session (EABS)
Światowa Scena Jazzarium
16.06.2017 (piątek), godz. 19.30
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Lutosławskiego
ul. Modzelewskiego 59
Warszawa

Bilety: 30 zł
Dostępne w kasach przed koncertem





EABS – Repetitions w Warszawie



Electro-Acoustic Beat Sessions w programie z muzyką Komedy w Studiu Lutosławskiego 16 czerwca

Miesiąc temu swoją premierę miał najnowszy album wrocławskiej grupy Electro-Acoustic Beat Session (EABS) „Repetitions – Letters To Komeda”.

Projekt, na którym gościnnie zagrał Michał Urbaniak zbiera bardzo pozytywne opinie zarówno w środowisku muzyki jazzowej, jak i miłośników elektroniki i nowoczesnych brzmień. W maju br. EABS wystąpił u boku Michała Urbaniaka na pierwszym z cyklu koncertów „Giganci Polskiego Jazzu”. W sierpniu zagra na jednym z największych festiwali muzycznych w Europie „Przystanku Woodstock”.



EABS jest ruchem, ideą. Rekonstrukcją dekonstrukcji. Uosabia w sobie również hołd dla twórczości muzycznych legend takich jak: Ahmad Jamal, Gil Scott Heron, Sun Ra czy David Axelrod. Jednak miłość do tradycji nie przesłania członkom zespołu czerpanie inspiracji ze współczesnych ikon, nie tylko wywodzących się z jazzu, soulu czy funku, ale też hip-hopu stąd w można doszukać się dużo wypływu J Dilla, który również pozostawił po sobie dość spore spadkobierstwo muzyczne.

EABS:
Marek Pędziwiatr  - klawisze / wokal
Marcin Rak - perkusja
Vojto Monteur - gitara elektryczna
Paweł Stachowiak - gitara basowa, moog
Spisek Jednego - gramofony
Olaf Węgier - saksofon
Jakub Kurek - trąbka


fot. Sławek Przerwa


Zanim band wykrystalizował się w dzisiejszym kształcie, przez pięć lat zrzeszał większą ilość improwizujących muzyków. Do każdej sesji w nieistniejącym już wrocławskim klubie Puzzle dołączali spontanicznie instrumentaliści, dowiadujący się o tym wydarzeniu przypadkowo. Kilku z nich dołączyło do składu na stałe. Proces klarowania się zespołu można posłuchać na darmowym mikstejpie „Puzzle” (Astigmatic Records, 2016).

Projekt został uznany za Wrocławskie Artystyczne Odkrycie 2013 roku, zdobywając prestiżową nagrodę WARTO – przyznawaną przez Gazetę Wyborczą. Do wspólnego grania podłączali się też renomowani muzycy, którzy z instrumentami zasiadali na widowni wracając ze swoich koncertów. Tak było m.in. z Dave’m Liebmanem (grającym z Elvinem Jonesem czy Milesem Davisem). Do jammowania byli zapraszani też zasłużeni raperzy oraz wokaliści z polskiej i światowej sceny. Na EABS do tej pory pojawili się Natalia Lubrano, Abradab, Venio, Te-Tris, Waldemar Kasta, Mika Urbaniak, Jesse Boykins III (US), Tawiah (UK), Raashan Ahmad (US) oraz Paulina i Natalia Przybysz (ex Sistars), Jeru The Damaja (US), Coultrain + Ben Lamar (US) M.E.D. (US).



Po niezwykle udanym projekcie EABS „Memorial To Miles”, gdzie zespół zabrał słuchaczy w podróż przez 40 lat twórczości Milesa Davisa, odświeżając utwory z okresu 1959-1991, przyszedł czas na „rewizję Komedy”. Kompozycje Krzysztofa Komedy od zawsze grały w sercach muzyków z Electro-Acoustic Beat Sessions. Pianista – Marek Pędziwiatr zdobywał nagrody i wyróżnienia z kompozycji jazzowej na V Konkursie Kompozytorskim im. Komedy. Przed dwa lata zespół pracował nad debiutanckim albumem „Repetitions” będący dalekimi reinterpretacjami muzyki filmowej tego legendarnego polskiego jazzmana. Muzycy wzięli na warsztat kompozycje z filmów: „Bariera”, „Perły i Dukaty”, czy „Pingwin”. W wersji koncertowej nie zabraknie jazzowych klasyków z repertuaru mistrza – takich jak „Svantetic”, „Cherry” lub „Etiudy Baletowe”, jak również mniej znanych nagrań do animacji („Wiklinowy Kosz”) i filmów krótkometrażowych („Kraksa”). Zespół reinterpretuje również krótkie szkice Krzysztofa Komedy, które nigdy nie doczekały się skończonych, dłuższych form… Kolejny raz pełen przekrój. Wszystko po to, żeby jak zwykle podejść do tematu niestandardowo. W typowym dla EABS stylu.

Organizatorem koncertu jest Program 2 Polskiego Radia oraz Fundacja Jazzarium. 






  MKIDN stoart       stoart       stoart     psj      ejm