Aktualności




Jazz na konferencji Fryderyk 2020



Konferencja Fryderyk ODWOŁANA 

W ramach FRYDERYK Festiwal 2020 już po raz drugi zorganizowana zostanie konferencja poświęcona rynkowi muzycznemu. W tym roku skupi się ona wokół wyzwań, przed jakimi staje branża muzyczna w dobie nowych technologii oraz zmian klimatycznych. Uczestnicy paneli, warsztatów oraz prelekcji będą mogli zobaczyć, jak te światy wzajemnie się przenikają i uzupełniają. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Z myślą o osobach chcących rozwijać się w branży muzycznej zaplanowany został dwudniowy blok warsztatowy prowadzony przez uznanych specjalistów.

Udział w warsztatach jest bezpłatny, jednak ze względu na chęć zapewnienia najwyższej jakości zajęć liczba miejsc jest ograniczona i wymaga wcześniejszych zapisów. Można ich dokonać, wysyłając e-mail na adres: fryderykfestiwal.warsztaty@zpav.pl

W przesłanych zgłoszeniach prosimy o podawanie tytułu panelu, imieniu i nazwiska osoby zgłaszającej udział oraz danych kontaktowych (e-mail, telefon). Przyjęcie zgłoszenia będzie potwierdzane drogą e-mailową.

WARSZTATY POŚWIĘCONE TEMATYCE JAZZOWEJ

14 marca, godz. 11.15 - 12.45
Audience development*: teoria vs. praktyka (jazzowego) muzyka. Na miejscu i na wynos.

Na miejscu: porcja inspiracji i zderzenie dwóch perspektyw – stanu idealnego, pożądanego z zastanym, tj. rzeczywistością i codziennością muzyka.
Na wynos: zestaw pytań i narzędzi pozwalających na lepsze, strategiczne budowanie relacji z publicznością rozumianą nie tylko jako ludzie pod sceną i online, ale także festiwale, venues, promotorzy, etc.

*Czym jest audience development?
To zarówno proces, jak i podejście/filozofia, wymagająca usytuowania publiczności w sercu wszystkich działań organizacji/zespołu/artysty. „Audience development” to formułowanie wewnątrz tego, co chce się opowiedzieć na zewnątrz!

Prowadzący: Agata Etmanowicz, Michał Hajduk

Agata Etmanowicz od ponad 10 lat razem z Fundacją Impact inspiruje i pomaga ludziom i organizacjom kultury odczarować codzienną pracę dzięki usytuowaniu publiczność w sercu wszystkich ich działań (zarażając radością pracy zgodnie z koncepcją „audience development”).
Z Fundacją Polska Bez Barier zajmuje się dostępnością – w każdym wymiarze i obszarze: ulic, budynków, usług, produktów, wydarzeń, ale przede wszystkim budząc wyobraźnię.
Wiernie kibicuje rugby na wózkach, przede wszystkim Warszawskiej Drużynie Rugby na Wózkach 4 Kings, której jest wolontariuszką.
Z Fabryką Sztuki w Łodzi współtworzy ART_INKUBATOR wzmacniając rozwój sektora kreatywnego międzynarodowo oraz lokalnie – poprzez wsparcie pierwszych kroków stawianych przez kreatywnych przedsiębiorców.
Ostatnio głównie „buduje publiczność” innym, ale przez wiele lat kreowała i realizowała własne działania artystyczne oraz produkowała „cudze”.


Agata Etmanowicz


Michał Hajduk związany jest profesjonalnie z muzyką od 2001 roku. Swoje doświadczenie zdobywał jako niezależny booker, organizator koncertów, manager i kurator klubów muzycznych w Warszawie i Wrocławiu. Występował także w roli managera i tour managera zespołów oraz współpracownika programowego festiwali i niezależnych wytwórni płytowych. Od 2008 stale współpracuje z Instytutem Adama Mickiewicza, gdzie pełni rolę specjalisty programowego w dziedzinie muzyki popularnej, alternatywnej i jazzowej. Odpowiedzialny za powstanie i wdrożenie wraz zespołem wieloletniej strategii dziedzinowej skupiającą się na wsparciu eksportu polskiej muzyki. W ramach projektu „Don`t Panic We’re From Poland” współorganizował kilkadziesiąt wydarzeń o profilu prezentacji showcase’owych, konferencji i wydarzeń networkingowych w kraju i zagranicą. Od 2019 roku współpracuje programowo z siedzibą Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia

Warsztaty odbywają się pod parasolem JAZZ FORUM.

PANEL DYSKUSYJNY

15 marca, godz. 15.15 -16.15
„Wyż znad Danii nad polską sceną jazzową. Prognoza pogody na kolejny sezon”

Polska scena improwizowana już dawno nie wyglądała tak obiecująco jak teraz. Co łączy wysyp młodych, jazzowych talentów z faktem masowej migracji polskich adeptów jazzu do duńskich szkół i uczelni muzycznych? Czy adaptacja do dynamicznie zmieniających się realiów rynkowych jest wymuszona kontaktem z nowymi technologiami, czy też można się jej nauczyć w szkole? Jak sprawniej funkcjonować na polskim i zagranicznych rynkach muzycznych artystycznie i biznesowo jednocześnie?

Goście:
Paweł Tomaszewski – dziekan Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Pianista, kompozytor, aranżer i producent muzyczny, jeden z najbardziej rozchwytywanych muzyków polskiej sceny jazzowej

Maciej Kądziela – saksofonista, kompozytor, absolwent prestiżowej Akademii Muzycznej Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze. Wyróżnia go specyficzne brzmienie saksofonu oraz styl improwizacji. Od lat jest liderem autorskich projektów, prowadząc przy tym niezwykle bogatą działalność fonograficzną.

Kamila Drabek – kontrabasistka i kompozytorka pochodząca z Bielska-Białej, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie. Współpracuje z zespołami O.N.E. Quintet, Vladimirska, Vistel Brothers oraz Gregiem Osbym. Razem z saksofonistą Marcinem Konieczkowiczem oraz perkusistą Kacprem Kaźmierskim współtworzą Tercet Kamili Drabek. Beneficjentka „Jazzowego Debiutu Fonograficznego 2019” IMiTu. Nominowana do nagrody Fryderyk 2020 w kategorii debiut jazzowy za płytę „Muzyka Naiwna” zespołu Tercet Kamili Drabek

Grzegorz Tarwid – pianista i kompozytor. Przez lata zbierał doświadczenie od mistrzów polskiej pianistyki: najpierw od weterana jazzu tradycyjnego Wojciecha Kamińskiego, następnie Andrzeja Jagodzińskiego i Michała Tokaja, by przenieść się na studia do Kopenhagi i inspirować duńską szkołą improwizowaną. „His sound, phrasing and composing style really make Tarwid one of the most unique and creative pianists nowadays in Europe” – Tomasz Stańko.

Prowadzący:
Agata Etmanowicz – od ponad 10 lat razem z Fundacją Impact inspiruje i pomaga ludziom i organizacjom kultury odczarować codzienną pracę dzięki usytuowaniu publiczności w sercu wszystkich ich działań (zarażając radością pracy zgodnie z koncepcją „audience development”).
Z Fundacją Polska Bez Barier zajmuje się dostępnością – w każdym wymiarze i obszarze: ulic, budynków, usług, produktów, wydarzeń, ale przede wszystkim budząc wyobraźnię. Wiernie kibicuje rugby na wózkach, przede wszystkim Warszawskiej Drużynie Rugby na Wózkach 4 Kings, której jest wolontariuszką. Z Fabryką Sztuki w Łodzi współtworzy ART_INKUBATOR wzmacniając rozwój sektora kreatywnego międzynarodowo oraz lokalnie – poprzez wsparcie pierwszych kroków stawianych przez kreatywnych przedsiębiorców.
Ostatnio głównie „buduje publiczność” innym, ale przez wiele lat kreowała i realizowała własne działania artystyczne oraz produkowała „cudze”.

Panel dyskusyjny odbywa się pod parasolem JAZZ FORUM oraz Instytutu Adama Mickiewicza.


Spis wszystkich warsztatów na: http://fryderyki.pl/warsztaty/





  MKIDN stoart       stoart       stoart     psj      ejm