Aktualności

Organizatorem imprezy jest Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, która w ten sposób pragnie podziękować polskiej młodzieży za jej zaangażowanie w zimowy Finał WOŚP. Koncert jest niekomercyjny, niebiletowany, a środki na jego organizację zapewniają liczni sponsorzy. Festiwal nie może być i nie jest finansowany ze środków zebranych w czasie Finału WOŚP.

Oficjalna strona Przystanku Woodstock: www.woodstockfestival.pl





Jazz na Przystanku Woodstock!



W Kostrzynie nad Odrą odbędzie się 2 sierpnia Noc Jazzu, 3 sierpnia na dużej scenie zagra Michał Urbaniak & Urbanator.

Przystanek Woodstock – jeden z największych festiwali muzycznych w Europie, przy współpracy z magazynem JAZZ FORUM, postanowił wprowadzić do swojego programu muzykę jazzową.

2 sierpnia, w przeddzień oficjalnego otwarcia festiwalu, na scenie Akademii Sztuk Przepięknych (ASP) odbędzie się „Noc Jazzu”, w trakcie której zaprezentują się zespoły: Skicki-Skiuk, EABS oraz Wojtek Mazolewski Quintet.

Dzień później, 3 sierpnia, na głównej scenie wystąpi Michał Urbaniak z Urbanatorem.


SKICKI-SKIUK
Wyobraź sobie czterech młodych muzyków jazzowych, albo inaczej... Nie wyobrażaj sobie muzyków jazzowych, bo SKICKI-SKIUK, to czterech przyjaciół, którzy tym co robią, jak robią i nawet tym jak wyglądają, wychodzą poza schemat jazzowego stereotypu. Lubią się na scenie i poza nią, a najbardziej na świecie kochają grać ze sobą – co słychać (i widać). 



SKICKI-SKIUK to zespół, nie projekt. Jego nazwa pochodzi od końcówek nazwisk:
Darek RubinowSKI - saksofon tenorowy
Jakub MizeraCKI - gitara
Jakub MiarczyńSKI - perkusja
Roman ChraniUK - kontrabas 

Nadal myślisz, że jazz nie jest dla Ciebie? Przyjdź i spróbuj, przekonaj się na własne uszy. A jeśli jesteś fanem jazzu, sprawdź czy słusznie dostali Grand Prix Konkursu na Indywidualność Jazzową 52. Festiwalu Jazz Nad Odrą.

SKICKI-SKIUK od momentu powstania, święcą triumfy na festiwalach i konkursach muzycznych w Polsce, a publiczność ich uwielbia. Swój styl określają jako „jazzowy kociołek Panoramixa” i twierdzą, że „na scenie zamieniają się w MegaZorda”. Używając mniej niestandardowej nomenklatury wyjaśniają, że „lubią jak się dzieje”, a ich twórczość wychodzi poza ramy ściśle określonego gatunku. Gdyby nie jazzowy mur w postaci saksofonisty, byliby najlepszą kapelą rockową w tej części Europy... Łączą w sobie absolutną wolność, angażują emocjonalnie odbiorcę, udowadniając, że w muzyce improwizowanej nie ma miejsca na podziały i czysto racjonalne podejście do materii – wszystko to okraszone sporą dawką humoru i luzu scenicznego.

Kompozycje SKICKI-SKIUK to oswojone, współczesne brzmienie o swingowo-bluesowych korzeniach, romansujące z dźwiękami o młodszym rodowodzie. Ale mimo ekstatycznego charakteru muzyki, którą tworzą, niezwykle ważna jest dla nich jakość tego co prezentują, precyzja wykonawcza i wirtuozeria (jako jeden z najwyższych celów ich dążeń). Zdecydowaną większość repertuaru koncertowego stanowią autorskie kompozycje zespołu. Ogromny potencjał SKICKI-SKIUK został szybko dostrzeżony, m.in. przez Leszka Możdżera, który wziął zespół pod swoje skrzydła podczas nagrywania debiutanckiej płyty. Album o wpadającym w ucho tytule – CHRARUMIMIA – ukaże się na początku lata 2017 roku.

„Oto przyszłość polskiego jazzu. Grają zespołowo, na luzie, nie boją się sięgnąć po rockowe nuty i solówki, a wszystko to podają z humorem i energią.” – Gazeta Wyborcza, 30.04.2017


EABS
Zanim wykrystalizował się zespół w dzisiejszym kształcie, EABS był swego rodzaju movementem, ideą. Rekonstrukcją dekonstrukcji. Był również hołdem dla twórczości Ahmada Jamala, Gila Scotta Herona, Jay Dee, Pete Rocka oraz wielu innych muzycznych legend. Organizowane przez EABS, sesje na początku zrzeszały większą ilość improwizujących muzyków. Do każdego spotkania w klubie Puzzle dołączali spontanicznie instrumentaliści, dowiadujący się o tym wydarzeniu przypadkowo. Kilku z nich dołączyło do składu na stałe. Tak wyklarował się septet.

EABS to próba nowego podejścia do jazzu przez pryzmat hip-hopowego brzmienia, na którym wychowali się muzycy. Łącząc wpływy soulu, funku, hip-hopu, elektroniki i świeżego podejścia do kompozycji, zespół stara się tchnąć w jazz ogień, przywracając temu gatunkowi dawny blask, nie zwracając uwagi na panującą etykietę, wciąż poszukując i eksperymentując.



Debiutancki krążek EABS pt. „Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda)” w całości poświęcony jest twórczości legendy polskiego jazzu – Krzysztofowi Komedzie. Tego wybitnego kompozytora nikomu nie trzeba przedstawiać. Jego twórczość do dnia dzisiejszego inspiruje młodych twórców, czego najlepszym przykładem jest i ten album. Okres „post-komedowski” zaowocował wieloma hołdami dla artysty w postaci najrozmaitszych krążków, na których wielokrotnie zinterpretowano najsłynniejsze utwory legendarnego jazzmana.

„Repetitions” to analiza twórczości artysty z lat 1962-1967. To powtórka Komedy mniej znanego, a zarazem dogłębniej zbadanego. Album ten jest sumiennie wyselekcjonowaną dawką utworów, zaaranżowanych przez Krzysztofa Komedę do etiud baletowych, filmów fabularnych, krótkich metraży, dokumentów, animacji oraz kompozycji ilustrujących wiersze polskich poetów recytowanych po niemiecku.


WOJTEK MAZOLEWSKI QUINTET
Wojtek Mazolewski – produkt eksportowy polskiej kultury. Basista, kompozytor, producent. Założyciel i lider Pink Freud oraz Wojtek Mazolewski Quintet. Jeden z najczęściej grających poza granicami naszego kraju artysta. Lista jego muzycznych partnerów jest bardzo długa (m.in.: Pete Wareham, Dennis Gonzales, Tim Berne, Wojtek Waglewski, Lech Janerka, Fisz, Emade oraz wielu innych). Autor muzyki filmowej i teatralnej. Laureat prestiżowych nagród muzycznych, prezentuje nowe oblicze polskiego jazzu w Europie, Ameryce Południowej, Chinach i Japonii. W 2016 roku zagrał ponad 100 koncertów w 21 krajach na 3 kontynentach.

Wybuchowe, eklektyczne koncerty to znak firmowy muzyki Mazolewskiego. Energetycznie łączy tradycję z nowoczesnością. Analogowe brzmienie kwintetu Wojtka nawiązujące do mistrzów jazzu łączy się z elektroniką i współczesnymi inspiracjami. Mieszają się echa muzyki Milesa Davisa, Erica Dolphiego, Led Zeppelin, Red Hot Chili Peppers, Nirvany i Aplex Twina. Jego kwintet jest najwyżej notowanym zespołem jazzowym na liście przebojów Programu Trzeciego Polskiego Radia. Wzbudza nie tylko zachwyt fanów, ale cieszy się uznaniem krytyków: W kontekście kwintetu Mazolewskiego pisać, że wszystko to świetnie brzmi, jest solidnie zaaranżowane i znakomicie wykonane - to banał. Ale co zrobić, kiedy tak właśnie jest? - Katarzyna Paluch, Onet.pl



Album „Polka”, który pokrył się statusem złotej płyty jest swego rodzaju pamiętnikiem wędrowca, stąd tytułu „Paris”, „Berlin” czy „Bangkok”. „Polka” łączy tradycję z nowoczesnością - muzycznie (m.in. covery Major Lazer, Rage Against The Machine i Nirvany) i ideowo - wydaniu towarzyszy specjalna oprawa graficzna – na okładce znalazło się zdjęcie Małgorzaty Braunek zrobione przez mistrza fotografii Tadeusza Rolke. Wyprzedane koncerty, owacje na stojąco, entuzjastyczne recenzje – właśnie tak wyglądała trasa kwintetu promująca płytę „Polka”:  „Dawno żaden polski zespół jazzowy nie wzbudzał tak pozytywnych emocji i nie przyciągał na koncerty takiej ilości fanów.” – JazzSoul.pl

Kwintet Wojtka Mazolewskiego - zdobywcy złotej płyty za album „Polka” nie zwalniają tempa. W marcu 2017 roku ukazał się ich najnowszy singiel zatytułowany „London”, wydany w Wielkiej Brytanii przez londyńską wytwórnię Lanquidity Records. Podczas koncertów kwintetu usłyszeć można wszystko to, co działo się z „Polką” w ciągu ostatnich lat. Od oryginalnych kompozycji, aż do najnowszego singla London, który podsumowuje pewien etap, jednocześnie otwierając nowy rozdział dla kwintetu i wytyczając kierunek, w którym zmierza muzyka formacji Mazolewskiego.

Sukces występów kwintetu na światowych scenach oraz jego trasy na Wyspach Brytyjskich doprowadził do współpracy zespołu z londyńską wytwórnią Lanquidity Records. Zaowocowało to wydaniem nowego, wyjątkowego singla „London”. Na 12-calowym winylu znalazły się dwa utwory: tytułowy „London” na stronie A oraz cover Art Ensemble of Chicago „Theme de yoyo” na stronie B. Autorką zdjęcia okładkowego singla jest czołowa polska fotografka Zuza Krajewska.

Koncertowa premiera płyty odbyła się w Londynie - 9 kwietnia. Wyprzedany koncert został żywiołowo przyjęty przez publiczność. WMQ było pierwszym zespołem spoza Wielkiej Brytanii, który wystąpił w ramach prestiżowego cyklu „Church of Sound”. Oprócz utworów z singla zespół zaprezentował projekt specjalny „Polish Jazz” poświęcony legendom polskiego jazzu: Krzysztofowi Komedzie, Zbigniewowi Namysłowskiemu i Tomaszowi Stańko.

Kwintet Wojtka Mazolewskiego, obok lidera tworzą:
Oskar Torok - trąbka
Marek Pospieszalski - saksofon
Joanna Duda - instrumenty klawiszowe
Kuba Janicki - perkusja


MICHAŁ URANIAK & URBANATOR
Międzynarodowy projekt Michała Urbaniaka, który powstał w Nowym Jorku a przez wydawnictwa wytworni Hip Bop Records potwierdził pozycję na amerykańskim rynku. Skład zespołu współtworzą fantastyczni muzycy nowojorskiej i londyńskiej sceny muzycznej. W składzie Urbanatora (wymiennie) grali m.in.: Lenny White, Frank Parker, Troy Miller (drums); All McDowell, Otto Williams (bas); Jon Dryden, Xantone Blacq, Pawel Tomaszewski (keyboards); Femi Temowo, Ed Hamilton, Jane Getter (guitar); Tom Browne, Michael Patches Stewart (trumpet); Solid, Andy Ninvalle, OSTR (rap).

Debiutancki album projektu zatytułowany Urbanator ukazał się w 1994 roku nakładem Hip Bop Records. Materiał został nagrany w składzie Michał Urbaniak (skrzypce, saksofon), Lenny White (perkusja), Al McDowell (gitara basowa) oraz Jon Dryden (instrumenty klawiszowe). W nagraniach wzięli udział liczni goście w tym m.in. pianista Herbie Hancock, saksofonista Michael Brecker oraz basista Marcus Miller, a także raperzy Muckhead i Solid.



 Drugi album projektu pt. Urbanator II trafił do sprzedaży w 1996 roku ponownie dzięki Hip Bop Records. W pracach nad wydwnictwem Lenny'ego White'a zastąpił Rodney Holmes. Z kolei wśród gości znaleźli się m.in. trębacz Tom Browne, gitarzysta Ed Hamilton oraz pianista Denzil Miller.

Trzecia cześć projektu – Urbanator III ukazała się w 2005 roku. Na tejże płycie do składu powrócił Lenny White. W pracach nad wydawnictwem uczestniczyła także córka Michała Urbaniaka - Mika, która zaśpiewała w utworze „J.A.Z.Z.”.

Michal Urbaniak & Urbanator występowali na najważniejszych scenach muzycznych na świecie: Ronnie Scott w Londynie, Blues Alley w Waszyngtonie, Bottom Line w Nowym Yorku, New Port Jazz Festival, Baker’s Keybords Launge w Detroit, West End w Chicago, Blue Note Tokyo i Osaka.

Razem z Michałem Urbaniakiem wystąpią:
Michał Urbaniak - violin/sax
Michael Patches Stewart - trumpet
Femi Temowo - guitar
Xantone Blacq - Keyboards&vocal
Marcin Pospieszalski - bas
Frank Parkes - drums
Andy Ninvalle - rap
Liroy - rap


Przystanek Woodstock to największy w Polsce i jeden z największych w Europie festiwali muzycznych. Jego tegoroczna edycja odbędzie się w terminie 3-5 sierpnia 2017 roku w Kostrzynie nad Odrą (woj. lubuskie). Na 4 scenach zaprezentuje się kilkudziesięciu wykonawców z Polski i ze świata. Wystąpią m.in. Archive, Amon Amarth, Trivium, Orange Goblin, Kyle Gass Band, The Exploited, The Qemists, Nothing But Thieves, Slaves, Prong, Wilki, The Bloody Beetroots, Łąki Łan, Tabu, Blues Pills, Dub Inc., Mando Diao, Clock Machine, Frank Turner & The Sleeping Souls, Annisokay, Molotov Jukebox, House Of Pain, Speaker First, RSC, Mesajah, LemON, Zdrowa Woda, Roan, Counterfeit, Urbanator, Pawbeats Orchestra, Skicki-Skuik, EABS oraz Wojciech Mazolewski Quintet.



 W czasie Przystanku Woodstock zaprezentują się liczne organizacje pożytku publicznego, realizowanych będzie cała gama projektów edukacyjnych oraz sportowych.




  MKIDN stoart       stoart       stoart     psj      ejm