Aktualności

Kenneth Dahl Knudsen Quintet
28.10.2017 (sobota), godz. 18.00
JAZZtochowa - Ośrodek Promocji Kultury „Gaude Mater”
Dąbrowskiego 1
Częstochowa

Bilety: 35,00 zł 

29.10.2017 (niedziela), godz. 18.00
Jazz Club Akwarium
pl. Hoovera
Warszawa

Bilety: 80,00 zł






Kenneth Dahl Knudsen w Polsce



Wybitny kontrabasista zagra ze swoim kwintetem 28 października w Częstochowie w Ośrodku Promocji Kultury „Gaude Mater” oraz 29 października w warszawskim klubie Akwarium

Po serii koncertów w Europie, Indiach, Libanie i Japonii duński kontrabasista Kenneth Dahl Knudsen wraca do Polski z materiałem na najnowszą płytę „Tété”. Tym razem artysta pojawi się na koncertach w absolutnie międzynarodowym składzie: Uri Gurvich (Izrael) na saksofonie, Brian Massaka (Congo/Polska) na gitarze, Gauthier Toux (Francja) na fortepianie, Rodolfo Zuniga (Kostaryka) na perkusji oraz lider zespołu i kompozytor Kenneth Dahl Knudsen (Dania) na kontrabasie.

Knudsen wydał dotychczas trzy płyty (współczesny europejski jazz, o skandynawskim rodowodzie, z dużą dawką improwizacji) i wszystkie spotkały się ze znakomitym przyjęciem przez krytykę: debiutancki album „Strings Attached”, zarejestrowany w Skyline Studios na Manhattanie „Clockstopper” z udziałem nominowanego do nagrody Grammy Johnathana Blake’a oraz projekt artysty z orkiestrą „We’ll Meet in the Rain” – każdorazowo Knudsen jest doceniany za śmiałe, nowoczesne kompozycje.

Kenneth Dahl Knudsen i jego ostatnia płyta „We’ll Meet In The Rain” została zaliczona do TOP 20 najlepszych jazzowych płyt roku przez portal UK Vibe, w towarzystwie płyt Keitha Jarretta czy Avishai Cohena

http://ukvibe.org/awards/best-jazz-albums-of-2016/



Tomasz Pierchała, 12on14 Jazz Club, po występie w lutym 2017 napisał: „Zmieniające się tempa, barwy, harmonie, pulsujący groove i niezwykła energia poszczególnych utworów stanowiły istotę wydarzenia. Jeśli próbować zaklasyfikować je do szufladki z napisem „jazz skandynawski”, to będzie to wyłącznie jedna trzecia prawdy. Bowiem to, co usłyszeliśmy ze sceny w sposób wręcz idealny stanowi synergiczny efekt mieszanki jazzu skandynawskiego, jazzu francuskiego i doświadczeń sceny berlińskiej. Można zatem z całą powagą powiedzieć, że mieliśmy do czynienia z prawdziwym ‘jazzem europejskim’ (co czasem bywa terminem dość enigmatycznym) i to w najlepszym wydaniu, ale przede wszystkim z prawdziwym jazzem, niezależnie od jego przyporządkowania, z muzyką realizującą prawdziwy jazzowy idiom w każdym takcie kolejnych utworów”.





  MKIDN      stoart       stoart       stoart     psj      ejm