Piotr Orzechowski
2.12.2015, godz. 20.30
Pardon, To Tu
Pl. Grzybowski 12/16
Warszawa
Bilety: 30 zł
https://www.facebook.com/events/
1484587611848048/
Piotr Orzechowski zaprezentuje w warszawskim klubie solowy recital
15 Studies For The Oberek”, 2.12
Piotr Orzechowski – absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Berklee College of Music, jeden z najbardziej utytułowanych muzyków jazzowych młodego pokolenia. Laureat wielu nagród, w tym najważniejszej – I. Nagrody na Montreux Jazz Solo Piano Competition, którą zdobył jako pierwszy Polak w historii tego legendarnego szwajcarskiego festiwalu. Ma na swoim koncie projekty z wielkimi osobowościami świata muzyki, m.in: Adrianem Utley'em z Portishead, Philipem Glassem, Stevem Reichem, Krzysztofem Pendereckim, Carlosem Zíngaro, grupą Skalpel, Adamem Bałdychem, Marcinem Maseckim czy Randy Breckerem.
Lider kwartetu „High Definition”. Wystąpi w Pardon, To Tu w koncercie solowym po raz pierwszy, przedstawiając materiał z drugiej płyty „15 Studies for the Oberek” sygnowanej przez słynną londyńską wytwórnię Decca Classics.
Mając 25 lat ceniony za indywidualny, rozpoznawalny styl, będący wynikiem poruszania się na pograniczu gatunków – nowoczesnej muzyki improwizowanej i współczesnej, sięgania do tradycji romantyzmu czy impresjonizmu, a z drugiej strony odważnych muzycznych dekonstrukcji. Szczególne miejsce w twórczości Orzechowskiego zajmuje muzyka polska, która była inspiracją do wydania jego ostatniej płyty solowej twórczo analizującej poszczególne elementy polskiego tańca – oberka pt. „15 Studies for the Oberek” (Decca/Universal, 2014).
red. Marek
Dusza, Rzeczpospolita
(…) Za polski
jazzowy album roku uznaję „15 Studies for the Oberek” Piotra Orzechowskiego.
Jego studia nad tym tańcem ludowym dały niezwykłe nagrania z pogranicza jazzu,
muzyki współczesnej i folku. To przemyślana i fascynująca podróż do źródeł
polskiej muzyki.
red. Jacek Marczyński,
Rzeczpospolita
Kolejny dowód, że Piotr Orzechowski to piekielnie zdolny pianista,
z lekkością poruszający się między muzyczną awangardą a jazzem, a przy tym jest
w jego oberkowych improwizacjach wyraźne echo chopinowskiej tradycji.
Wyobraźnia Orzechowskiego wydaje się nie mieć granic i trudno wręcz momentami
podążać za tym pianistą.
red. Bogdan Chmura,
Jazz Forum
„15 Studies for the Oberek”, album unikatowy, jedyny w swoim
rodzaju, ugruntowuje pozycję Orzechowskiego jako najbardziej kreatywnego i
bezkompromisowego artysty młodego polskiego jazzu.