12on14 Jazz Club
ul. Noakowskiego 16
Warszawa
Piotr Szajewski
24. 10 Charles Gayle Trio, 25.10 Jakub Dybżyński Equilateral Trio
Poniedziałek, 24.10.2016, godz. 22.00
Charles Gayle Trio
Charles Gayle - saksofon, fortepian
Ksawery
Wójciński - kontrabas
Max
Andrzejewski - perkusja
Bilety – 22 PLN
Charles Gayle made his first significant impact on the free
jazz scene with a series of critically acclaimed New York performances at the
Knitting Factory in the mid- to late ’80s. The tenor saxophonist’s
hyper-kinetic free expressionism draws on stylistic devices pioneered in the
’60s by the late free jazz icon Albert Ayler. Like Ayler, Gayle employs a huge
tone which, more often than not, he splits into its individual harmonic
components. Timbral distortion is a key aspect of Gayle’s work. His
improvisations feature long, vibrating, free-gospel melodies, full of huge intervallic
leaps, screaming multiphonics, and a density of line that evidences a
remarkable dexterity in all registers of his horn (especially the altissimo).
Gayle is also capable of great lyricism, imbued with the same bracing intensity
present in his high-energy work.
Wtorek, 25.10.2016, godz. 20.30
Jakub Dybżyński Equilateral Trio
Jakub
Dybżyński -
klarnet
Mariusz
Praśniewski - kontrabas
Karol
Domański - perkusja
Bilety – 33 PLN
Jakub Dybżyński Equilateral Trio to projekt trojga ambitnych muzyków ze środowiska Carl Nielsen Academy of Music (Dania), który zrodził się z inspiracji nowoczesną sceną jazzową. Kompozycje wykonywane przez trio inspirowane są takimi zespołami i artystami jak trio Marka Turnera ”Fly”, Steve Lehman Trio, Ornette Coleman, John Coltrane. Celem muzyków jest prezentowanie muzyki improwizowanej, otwartej i eksperymentującej bez rezygnacji z rytmu, harmonii i melodii. W utworach pojawiają się np. spektralne brzmienia a la Kaija Saariaho (Depths Of The Pond Of Osawa), hip-hopowy drive (Market Your Managment), bluesowo-ornetowskie odniesienia (Judgement Call), echa muzyki klubowej (Thermodynamics) i wiele innych. Eklektyzm muzyki, jej różnorodność i energia tria na scenie przekazują uniwersalny komunikat dla każdego rodzaju publiczności.
Jakub Dybżyński – klarnecista, klarnecista basowy, kompozytor,
absolwent The Carl Nielsen Academy of Music w Danii. Uczestnik wielu jazzowych
warsztatów w Polsce jak i za granicą pod kierunkiem takich muzyków jak Brad
Mehldau, Ben Street, Jeff Ballard, Rudi Mahall czy Tony Mallaby. W 2014 roku
wydał bardzo dobrze przyjętą płytę z zespołem Sphere „Synesthesia”.
Występował z autorską
muzyką w wielu klubach jazzowych w Polsce, Danii, Niemczech, Czechach i
Słowacji. Muzyk bierze udział w różnorodnych projektach na pograniczu
mainstreamu i free jazzu. Lider i kompozytor Jakub Dybżyński Quartet, aktywny
na kopenhaskiej scenie jazzowej. Założyciel międzynarodowego „Ephemeric
Quintet” składający się z najlepszych młodych muzyków europejskiej sceny
jazzowej takich jak Tomasz Dąbrowski, Vit Kristan czy Emil Brun Madsen. .Jakub
Dybzynski koncertowal z sukcesami na festiwalach w Polsce Danii i Czechach.
Mariusz Praśniewski – absolwent Wydziału Jazzu The Academy of Music & Dramatic Arts, Southern Denmark w Odense. Edukację muzyczną rozpoczął od gry na fortepianie, następnie na kontrabasie. Koncertuje z wieloma muzykami, w tym m.in. z Grzegorzem Karnasem, Joao Nascimento z Brazylii, Andersem Mogensenem czy Francesco Cigna oraz bierze udział w międzynarodowych projektach, jak Entropy, Suburbia Surreal, Purple Noise, Orlando. Na koncie swoich dokonań ma występy na wielu festiwalach jazzowych w Polsce i za granicą, w 2014 roku z Łukaszem Borowickim i Kasprem Tomem nagrał płytę „People, cats and obstacles”, w 2013 wydał płytę z Sebastian Zawadzki Trio. Wcześniej stypendysta Academy of Music and Drama, Göteborg, Szwecja, w klasie kontrabasu Andersa Jormina. Koncertuje z wieloma zespołami polskiej i duńskiej sceny muzycznej m.in. Maciej Czajkowski Trio, Massaka Storytelling Ensemble, Sebastian Zawadzki Trio czy hip-hopowy RSBT (Roux Spana Beat Trio).
Karol Domański – absolwent Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie perkusji mgr Łukasza Żyty oraz Wydziału Jazzu w Warszawie w klasie perkusji prof. Kazimierza Jonkisza. Laureat III nagrody na przeglądzie szkolnych zespołów jazzowych w Elblągu z zespołem „Brand New Jazz Quartet” w latach 2000 i 2002. W 2001 roku zdobywca II nagrody na festiwalu „Jazzga” w Łodzi z zespołem „Twin Tenors”. Pierwsza nagroda na festiwalu jazzowym Gdynia 2008 oraz Nadzieje Warszawy w tym samym roku. Otrzymał pierwszą nagrodę na festiwalu „Klucz do kariery” Gorzów 2009 z zespołem „Biotone”. Kształcił swoje umiejętności u takich muzyków jak: Michał Tokaj, Ben Monder, Bob Gulotti, Bob Moses, Matthew Garrison, Dave Weckl, Rudi Mahall. Występował z takimi artystami polskiej sceny muzycznej jak: Jerzy Małek, Iza Zając, Jarosław Małys, Piotr Rodowicz, Przemysław Dyakowski, Janusz Muniak, Marcin Styczeń, Marek Dyjak, Krystyna Prońko. Absolwent Carl Nielsen Akademie w Danii w klasie jednego z najwybitniejszych duńskich muzyków Andersa Mogensena.