Pełny program konferencji dostępy jest tutaj: www.fryderyki.pl/konferencja-2024
Muzyka-Biznes-Technologia:
Konferencja Fryderyk Festiwal
19-20 września 2024
MOXO, Fabryka Norblina,
ul. Żelazna 51/53
00-841 Warszawa
W dn. 19-20 września odbędzie się w Warszawie konferencja pod hasłem „Muzyka-Biznes-Technologia”.
Branża muzyczna spotka się na pierwszej edycji konferencji Fryderyk Festiwal. Wydarzenie przygotowane przez Związek Producentów Audio Video, organizatora prestiżowych nagród muzycznych Fryderyk.
W przestrzeniach MOXO, na terenie warszawskiej Fabryki Norblina, eksperci branży muzycznej i innych sektorów kreatywnych opowiedzą o aktualnych trendach, wyzwaniach i innowacjach kształtujących współczesny rynek muzyczny.
– Bazując na 30-letnim doświadczeniu najważniejszych polskich nagród muzycznych, tworzymy przestrzeń do dzielenia się wiedzą, wymiany doświadczeń i kontaktów w branży muzycznej – mówi Bogusław Pluta, dyrektor zarządzający ZPAV. – Wsłuchując się w głos środowiska, a także obserwując wciąż niewystarczający dostęp do edukacji branżowej, przygotowaliśmy dwudniową konferencję, w trakcie której opowiemy o tym, co istotne na polskim rynku muzycznym oraz jak muzyka przenika do pozostałych branż kreatywnych i jak pozostałe sektory kreatywne mogą oddziaływać na rozwój rynku muzycznego. Nie zabraknie także podsumowań i najnowszych danych statystycznych. Podzielimy się również paroma nowościami, które przyniesie kolejna edycja nagród Fryderyk.
W programie konferencji znalazło się osiem paneli dyskusyjnych oraz cztery warsztaty, podczas których omówione zostaną kluczowe zmiany, jakie miały miejsce w ostatnich miesiącach na polskim rynku muzycznym, a także przedstawione zostaną prognozy na przyszłość.
W trakcie konferencji uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się m.in. o:
· nowościach i zmianach w organizacji Fryderyków – najważniejszych nagród muzycznych w Polsce;
· nowych zasadach przyznawania wyróżnień Złotej, Platynowej i Diamentowej Płyty;
· wynikach polskiego rynku muzycznego za pierwszą połowę 2024 r.;
· trendach w polskiej muzyce: co dominuje w radiu, co króluje w streamingu, a czego najchętniej słuchamy na nośnikach fizycznych;
· wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) w promocji muzyki;
· sposobach monetyzacji muzyki w innych dziełach kreatywnych, takich jak filmy, reklamy, gry wideo czy książki i współpracy między-sektorowej;
· skutecznych strategiach współpracy z radiowcami i promocji muzyki w radiu;
· możliwościach pozyskania dotacji na realizację projektów muzycznych;
· sposobach na skuteczną promocję muzyki w streamingu w oparciu o dane i efektywne wykorzystywanie mediów społecznościowych i tradycyjnych;
· najnowszych technologiach wpływających na rozwój innowacyjnych wydarzeń kulturalnych i sposobów konsumpcji muzyki;
· zielonych rozwiązaniach realnie wspierających zrównowazony rozwój w branży muzycznej.
Konferencja skierowana jest do artystów, menedżerów, producentów muzycznych, przedstawicieli wytwórni, mediów, a także wszystkich pasjonatów muzyki, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę na temat rynku muzycznego oraz nawiązać cenne kontakty w branży.
Udział w konferencji jest bezpłatny, jednak ze względu na ograniczoną liczbę miejsc wymagana jest wcześniejsza rejestracja poprzez formularz dostępny na stronie: www.fryderyki.pl/konferencja-2024-formularz
Wydarzenie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych Rozwój Sektorów Kreatywnych.
Organizator: Związek Producentów Audio Video
Partnerzy: Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych, MOXO, Mediovo