Roczne podsumowanie działalności niezwykłego wydawnictwa L.A.S. w 2024 roku
L.A.S. Listening and Sounding to inicjatywa koncertowo-wydawnicza utworzona przez Piotra Damasiewicza, której celem oprócz samego wydawania muzyki jest propagowanie jej poprzez wspólne jej doświadczanie w procesie kreacji na linii wykonawca-odbiorca. To realizacja potrzeby dzielenia się wiedzą i umiejętnościami, przebywania w harmonii z naturą i samym sobą, wzajemnego poszanowania przestrzeni twórczej i budowania relacji ze światem poprzez słuchanie, tworząc wspólne „wybrzmienie” i „rezonowanie” w głębokiej komunikacji na linii człowiek – człowiek, muzyk – słuchacz, artysta – widz.
„Ideałem mędrca, a zarazem po prostu ideałem aktywności ludzkiej, w kulturze chińskiej było osiągnięcie harmonii z otaczającym ludzi światem, doświadczenie jedności z rzeczywistością. Poznanie tego rodzaju nie miało na celu dotarcie do Prawdy (jak w filozoficznym ideale kultury europejskiej), lecz osiągnięcie Mądrości. Drogą do tej mądrości było słuchanie, nielimitujące, niewartościujące, nieróżnicujące, po prostu ‘zanurzenie się w dźwiękach’, wchodzenie w rezonans ze światem” – tak niedawno pisał improwizator Rafał Mazur i są to słowa, które można odnieść do działalności L.A.S., inicjatywy wydawniczo-koncertowej Piotra Damasiewicza.
Świtanie
Piotr Damasiewicz Into The Roots
Koncept płyty to z jednej strony kontynuacja WATRY, czyli czerpanie z tradycji muzycznej Karpat i częściowo Maroka, a z drugiej inspiracja wschodem, zarówno tym na pograniczu Europy i Azji, jak i poprzez instrumentarium i środki wykonawcze również i tym dalekim. Pojawiły się zatem nowi wykonawcy i nowe instrumenty takie jak koto ( Katarzyna Karpowicz), cymbały, szałamaja, flet barokowy ( Michał Żak). Całość zarejestrowana w Polskim Radiu we współpracy z Radiowym Centrum Kultury Ludowej przez wybitnego inżyniera dźwięku Tadeusza Mieczkowskiego.
Jakub Knera
„Efekt jest oszałamiający”
Tomasz Janas
„To muzyka warta szczególnej koncentracji, warta poświęcenia jej pełnej uwagi, oferuje bowiem w zamian słuchaczowi niezwykłe wrażenia.”
Zerwane Rozmowy
Piotr Damasiewicz / Aleksandra Popławska
Piotr Damasiewicz skomponował i zaaranżował muzykę do poezji wrocławskiej poetki Agnieszki Wolny Hamkało, którą zinterpretowała aktorka Aleksandra Popławska. Album - oprócz zestawienia tak ciekawych osobowości, pochodzących z różnych artystycznych światów - wyróżnia jego forma w stu procentach analogowa, zarówno pod względem muzycznym jak i wizualno-graficznym, ale tez poligraficznym i produkcyjnym. Nagranie zostało wykonane w duecie w stu procentach "na setkę" - na żywo, na taśmę, bez produkcyjnych zabiegów edycyjnych i bez nakładania na siebie “ścieżek" i w tej formie funkcjonuje na kasecie magnetofonowej. Piotr Damasiewicz - trąbka i fortepian, oraz głos i Aleksandra Popławska głos.
Link do podcastu “Jazz i okolice” z Piotrem Bielawskim - Radio Łódź o projekcie z Agnieszką Wolny Hamkało, Aleksandrą Popławską, Piotrem Damasiewiczem: radiolodz.pl/okolice-jazzu-zerwane-rozmowy-piotra-damasiewicza
Krew
Piotr Damasiewicz / Kuba Wójcik
„Krew jest dźwiękowym portretem RCKiK, który posłużył nam ( Kuba Wójcik gitara i Piotr Damasiewicz trąbka ) jako punkt wyjścia do opowiedzenia historii definiowanych przez przenikające się perspektywy postrzegania krwi i jej znaczenia w obszarze filozoficznym, kulturowym, artystycznym a także socjologicznym. Powstała historia, w której w symboliczny sposób przemierzamy drogę od narodzin człowieka, przez etap jego śmierci klinicznej, następnie proces transfuzji aż po finalne przebudzenie jako moment „ponownych narodzin”.
Maciej Lewenstein o Krwi:
„To zdecydowanie jedno z najlepszych nagrań free-minimal kiedykolwiek nagranych w Polsce.”