organizator:
Związek Kompozytorów Polskich
współfinansowanie:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
partnerzy:
Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, PROM Kultury Saska Kępa, Służewski Dom Kultury, Brandenburskie Towarzystwo Nowej Muzyki, Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej
patron medialny:
Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC
współpraca:
Art Deco Group, recaudio
Dyrektor honorowy: Władysław Słowiński
Dyrektor Festiwalu: Jarosław Siwiński
Rada Programowa: Artur Cieślak, Sławomir Czarnecki, Paweł Gancarczyk, Anna Ignatowicz-Glińska, Dariusz Przybylski, Edward Sielicki, Adam Sławiński, Maciej Zieliński, Artur Żuchowski
Kierownictwo organizacyjne: Marta Skotnicka-Karska
Cztery koncerty w dn.
5, 7-9 sierpnia, trzy w Promie Kultury Saska Kępa, jeden w SDK, transmisje
online
Koncerty będą
transmitowane w internecie, a także będzie mogła wziąć w nich udział
publiczność, ale w ograniczonym zakresie. Trzy koncerty w Promie Kultury Saska
Kępa, jeden w Służewieckim Domu Kultury.
Festiwal Warszawskie Spotkania Muzyczne organizowany jest od 1986
r. przez Oddział Warszawski Związku Kompozytorów
Polskich. Jest jedynym festiwalem koncentrującym się na twórczości kompozytorów
działających w Warszawie. Jego cechą charakterystyczną jest też, od samego
początku, prezentacja nieznanych dzieł muzyki dawnej. Takie połączenie muzyki
dawnej i współczesnej tworzy czasem zaskakujące konteksty, inspirując
powstawanie nowych utworów wykorzystujących wybrane idiomy muzyki historycznej.
Festiwal prezentuje różnorakie postawy wobec awangardy muzycznej. Unika też
prezentacji dzieł powstałych w XVIII i XIX wieku, chyba że są to utwory
zapomniane lub niedawno odkryte, warte prezentacji. Tworzy zatem istotne
uzupełnienie klasyczno-romantycznego repertuaru wykonywanego na co dzień w
filharmoniach, a jego istotną cechą jest pełnienie funkcji poznawczej. W Radzie
Programowej festiwalu zasiadają kompozytorzy i muzykolodzy.
Strona internetowa festiwalu: www.wsm.art.pl
W roku 2020, z uwagi
na wyjątkową sytuację epidemii, Rada Programowa festiwalu zadecydowała o jego
specjalnej formie, zakładającej brak fizycznego udziału publiczności lub jej
ograniczoną obecność. Do realizacji zostały wybrane cztery koncerty o
niewielkiej obsadzie, zorganizowane zgodnie z aktualnymi przepisami
epidemiologicznymi i transmitowane na żywo przez internet.
34. Warszawskie Spotkania Muzyczne 2020 -
festiwal online
koncerty transmitowane przez internet
środa 5 sierpnia, godz. 19:00
PROM Kultury Saska Kępa
ul. Brukselska 23
(transmisja)
Bastarda Trio w
składzie:
Paweł Szamburski -
klarnet
Tomasz Pokrzywiński -
wiolonczela
Michał Górczyński -
klarnet kontrabasowy
program:
Ars moriendi– muzyczne przejście przez rytuał śmierci i
pogrzebu w średniowieczu i renesansie. Kompozytorzy: Guillaume Du Fay,
Cristóbal de Morales, Josquin Desprez i Costanzo Festa w improwizowanej reinterpretacji
Bastarda Trio.
piątek 7 sierpnia, godz. 19:00
PROM Kultury Saska Kępa
ul. Brukselska 23
(transmisja)
Hashtag Ensemble w składzie:
Ania Karpowicz - flet
Adam Eljasiński - klarnet
Marta Piórkowska - skrzypce
Dominik Płociński - wiolonczela
Wojciech Błażejczyk - elektronika
program:
Gisbert Naether
Watermark
na flet, klarnet, skrzypce i wiolonczelę (2020)
Dariusz Przybylski
Heliotrope na flet i klarnet
(2020)
Thomas Gerwin
BiPol III
na flet, klarnet i skrzypce (2020)
Jarosław Siwiński
Aria na flet, klarnet, skrzypce i wiolonczelę (2020)
Lothar Voigtländer
entgrenzen...
veratmen na flet solo (1990,
nowa wersja 2020)
Aleksandra Kaca
coal na
flet, klarnety, skrzypce, wiolonczelę i elektronikę (2020)
Jacek Domagała
Current
na klarnet i wiolonczelę (2020)
Wojciech Błażejczyk
Aether na
flet, klarnet, skrzypce,
wiolonczelę, elektronikę i fale elektromagnetyczne (2020)
Polsko-niemiecki
koncert prawykonań, zorganizowany we współpracy z Brandenburskim Towarzystwem Nowej Muzyki, w ramach festiwalu intersonanzen 2020
WEG_ASPEKT:DISKURS (Poczdam 20-24 sierpnia 2020).
sobota 8 sierpnia, godz. 19:00,
Służewski Dom Kultury
ul. Jana Sebastiana Bacha 15
(transmisja)
Duo Karolina Mikołajczyk
& Iwo Jedynecki w składzie:
Karolina Mikołajczyk - skrzypce
Iwo Jedynecki - akordeon
program:
Mieczysław Wajnberg
Dwie pieśni bez słów na skrzypce i fortepian
(1947) - prawykonanie transkrypcji
Krzysztof Penderecki
Sonata na skrzypce i fortepian (1953) -
transkrypcja
Andrzej Karałow
notturno na skrzypce i akordeon (2015)
Ignacy Zalewski
Sonata-Ballada na akordeon solo (2018)
Jacek Sienkiewicz
Lochnagar na skrzypce i akordeon (2018)
Marcin Błażewicz
Sonata Night full of Sins na skrzypce i
akordeon (2019) - prawykonanie
Wojciech Kostrzewa
Hollywood Fantasy na skrzypce i akordeon, cz. I (2019)
Znakomity duet skrzypcowo-akordeonowy
zaprezentuje utwory polskich kompozytorów XX i XXI wieku, w tym transkrypcje
kompozycji Mieczysława Wajnberga i Krzysztofa Pendereckiego oraz prawykonanie Sonaty
Marcina Błażewicza.
niedziela 9 sierpnia godz. 19:00
PROM Kultury Saska Kępa
ul. Brukselska 23
(transmisja)
Krzesimir Dębski - skrzypce
Tadeusz Sudnik - elektronika
program:
Ars vitae – koncert muzyki improwizowanej
Niezwykłe połączenie muzycznych żywiołów na pograniczu jazzu,
elektroniki i klasycznej awangardy stanowi nową jakość na polskiej scenie
muzycznej.