Aktualności

Paweł Kaczmarczyk Quartet & Dorota Miśkiewicz
24.10.2018 (środa), godz. 19.00 i 21.00
SPATiF
Al. Ujazdowskie 45
Warszawa

Bilety:
Miejsca siedzące:
70 zł

Miejsca stojące:
50 zł





Kaczmarczyk Quartet & Dorota Miśkiewicz



„Vars & Kaper: DeconstructiON” w środę 24 października w warszawskim SPATiFie

To dwa ostatnie w tym roku koncerty kwartetu Pawła Kaczmarczyka z materiałem z płyty „Vars & Kaper: DeconstructiON”, ponieważ już 11 listopada światło dzienne ujrzy nowe wydawnictwo artysty – „Kaczmarczyk vs. Paderewski: Tatra”. Ostatnie koncerty wymagają wyjątkowej oprawy, dlatego też obok Pawła i jego zespołu na scenie zobaczymy także Dorotę Miśkiewicz.

Paweł Kaczmarczyk - fortepian
Andrzej Święs - kontrabas
Sebastian Frankiewicz - perkusja
Wojciech Długosz (Mr Krime) - gramofony
Gościnnie:
Dorota Miśkiewicz - śpiew

Pierwszy koncert o godzinie 19:00 drugi o 21:00. Liczba miejsc ograniczona.

O albumie:

Bronisław Kaper i Henryk Wars to Polacy, którzy współtworzyli sukces amerykańskiego kina Złotej Epoki Hollywood. Ich kompozycje zabrzmiały w ponad dwustu produkcjach od lat 30. do 60 ubiegłego wieku. Choć jednak przyczynili się bezspornie do rozwoju amerykańskiego filmu, to w naszym kraju te nazwiska nie są szerzej znane. A to właśnie Bronisław Kaper jest pierwszym polskim laureatem Oscara za muzykę do filmu „Lili”, a Henryk Wars jest autorem takich przedwojennych przebojów, jak „Miłość ci wszystko wybaczy”, „Zimny drań” i „Umówiłem się z nią na dziewiątą”. Co więcej, Kaper stoi też za kompozycjami, które stały się jazzowymi standardami: „On Green Dolphin Street” rozsławił Miles Davis, a „Invitation” na swoim albumie umieścił John Coltrane.

Twórczość tych dwóch wielkich postaci postanowił przypomnieć i odmienić polski pianista jazzowy i kompozytor, Paweł Kaczmarczyk. Jak nazwa albumu wskazuje, oryginalne produkcje Warsa i Kapera poddał najpierw dekonstrukcji, by następnie złożyć je tak, jak by komponował własne utwory. Powstała tym samym odświeżająca mieszanka jazzowych improwizacji, słowiańskich melodii i atmosfery amerykańskiego kina sprzed lat. Świeżości nagraniu dodał także udział DJ-a, Mr. Krime’a, który przy pomocy gramofonów i instrumentów elektronicznych dodał płycie warstw niedostępnych dla trio jazzowego. Album odniósł duży sukces – zdobył wiele nagród i wyróżnień, w tym m.in. Mateusza Trójki Polskiego Radia.





  MKIDN stoart       stoart       stoart     psj      ejm