Wytwórnia: ACT 9734-2 (dystrybucja GiGi)
Wasted on the Youth
Burning
Can You Hear Me Now
Waiting
Now Is Not the Time
Sweet Child
Too Close for Comfort
Don’t Run Away
Let Go
Go Be with Her
Muzycy:
Ida Sand - śpiew, fortepian, wurlitzer
Jesper Nordenström - organy, instr. klawiszowe
Ola Gustafsson - gitary
Per Lindvall - perkusja, instr. perkusyjne
Anders Von Hofsten - chórki
Goran Kajfeš - trąbka
Per „Ruskträsk” Johansson - saksofon
Dan Berglund - bas
Mats Öberg - harmonijka ustna
Recenzja opublikowana w Jazz Forum 7-8/2021
Nazywana przez krytyków „Białą Królową Soulu XXI wieku”, szwedzka wokalistka i kompozytorka Ida Sand dysponuje wyjątkowym głosem i od lat wypracowanym sposobem interpretacji. Po wypełnionej utworami z dorobku Neila Younga płycie „Young At Heart” (2015) i albumie „My Soul Kitchen” będącym wyrazem jej wielkiej miłości do muzyki soul, artystka ze Sztokholmu przygotowała album wypełniony wyłącznie jej autorskimi piosenkami.
Złożony z dziesięciu różnorodnych, bogato zaaranżowanych nowych piosenek, nagrany w sztokholmskim Stureparken Studio album „Do You Hear Me?” jest najbardziej osobistą z dotychczasowych płyt Idy Sand. Mimo iż mamy do czynienia z utworami reprezentującymi szeroki wachlarz stylistyczny, wszystkie piosenki zgodnie z tytułem płyty, dotyczą relacji międzyludzkich: miłości, przyjaźni, partnerstwa, pożegnań i tęsknoty za drugą osobą.
Album otwiera bardzo przebojowy i melodyjny, utrzymany w konwencji zabarwionej folkiem ambitnej piosenki pop utwór Wasted on the Youth. Burning to zabarwiona soulem i bluesem piosenka ozdobiona pełnokrwistą bluesową solówką gitary i stylową oprawą organów. Duży potencjał przebojowości kryje w sobie też przypominająca najlepsze czasy Randy Crawford, świetnie zaaranżowana, funkująca kompozycja Now Is Not the Time.
Na płycie nie zabrakło oczywiście ballad. Pierwszą z nich jest przejmująca piosenka tytułowa z kapitalną stylową partią elektronicznego piana Wurlitzera. Drugą – mogąca wywoływać skojarzenia z estetyką nagrań Stevie’ego Wondera, ozdobiona solówką harmonijki ustnej gościnnie grającego w tym tworze Matsa Öberga, senna, nasycona soulem Waiting. W tej kategorii mieści się też utrzymana w relaksacyjnym klimacie Sweet Child, melodyjna miłosna ballada Too Close for Comfort oraz kapitalna Let Go.
W czysto soulowym Don’t Run Away mamy okazję posłuchać potężnie brzmiącej sekcji dętej tworzonej przez szwedzko-chorwackiego trębacza Gorana Kajfeša i saksofonistę Pera „Ruskträska” Johanssona. Kameralna intymna i melancholijna piosenka Go Be with Her zaśpiewana przy akompaniamencie fortepianu, stanowi piękne zakończenie płyty.
Autor: Robert Ratajczak