Wytwórnia: ACT 9594-2 (dystrybucja GiGi)

Philip a Paris;
Toscane;
December 26th;
More Bells;
Transparence;
Climate Warning;
Virtuous Women;
L’Eternel Désir;
Noburl;
Isabelle;
Homecomings;
Pendulum

Muzycy: Philip Catherine, gitara; Nicola Andrioli, fortepian; Nicolas Fiszman, gitara, gitara basowa; Philippe Aerts, kontrabas; Hans Van Oosterhout, perkusja; Orchestre Royal de Chambre de Wallonie pod dyr. Franka Braleya

Recenzję opublikowano w numerze 12/2015 Jazz Forum.

The String Project - Live In Brussels

Philip Catherine

  • Ocena - 4

Na płycie nagranej na żywo w Brukseli belgijskiemu gitarzyście towarzyszy jego własny kwintet oraz orkiestra smyczkowa Royal de Chambre de Wallonie pod dyrekcją Franka Braleya. Niemal wszystkie utwory skomponował Philip Catherine. Jedynym wyjątkiem jest otwierający album Philip a Paris – temat dedykowany mu przez specjalizującego się w muzyce filmowej francuskiego kompozytora Jean-Claude’a Petita.

Nagranie to jest przykładem idealnego połączenia muzyki klasycznej i filmowej z jazzem. Rozpoznawalny dźwięk gitary stapia się z brzmieniem całej orkiestry, jak i poszczególnych instrumentów – skrzypiec (Philip a Paris), wiolonczeli (Toscane), czy fortepianu (Isabelle).

Gitara dominuje, choć często prym wiedzie orkiestra, czego przykładem jest Trans­parence. Podczas niektórych utworów, jak choćby w December 26th, mamy do czynienia z dialogiem instrumentu lidera z orkiestrą. W dwóch przypadkach (Virtuous WomenIsabelle) liderowi towarzyszy Nicolas Fiszman grający na gitarze akustycznej.

Muzyka ta silnie wpływa na wyobraźnię i może posłużyć za wyśmienitą ścieżkę dźwiękową do nieistniejącego filmu.

Autor: Robert Ratajczak

  MKIDN stoart       stoart       stoart     psj      ejm