Wytwórnia: Fundacja Ludzie Innowacje Design FLID CD 003


You Can Come to Me
Today Girls Don’t Cry
Price­less Cure
Z rozpaczy blues
Nie wiadomo
Delicate Flower
Out of Control
The Shadow Age
Rozważna czy romantyczna
A Lady Wants to Forget
Heavy Rain
I Had a Chat
Dotyku motyl


Muzycy: 
Beata Przybytek, Beata Bednarz (12), śpiew; Marek Podkowa, saksofon tenorowy (3, 8, 9); Sebastian Sołdrzyński, trąbka (3, 8, 9); Mariusz Mączka, saksofon barytonowy (3, 9); Bogusław Kaczmar, fortepian akustyczny i elektryczny; Tomasz Kałwak, instr. klawiszowe, syntezatory, programowanie; Paweł Tomaszewski, organy Hammonda B-3 (1, 2, 3, 5, 9); Damian Kurasz, gitary akustyczne i elektryczne; Jakub Chmielarski, gitara akustyczna (13); Adam Kowalewski, Robert Szewczuga, Andrzej Święs, bas; Paweł Dobrowolski, Filip Mozul, Arek Skolik, perkusja; Sławek Berny, instr. perkusyjne 


Recenzja opublikowana w Jazz Forum 1-2/2018


Today Girls Don’t Cry

Beata Przybytek

  • Ocena - 5

„Girls Don’t Cry” to płyta ze wszech miar fantastyczna. Aż 12 z 13 kompozycji jest autorstwa Beaty Przybytek, która wszystko to przygotowała, rozpisała i ułożyła w swoisty concept album o kobiecie współczesnej, silnej, zaangażowanej, mocno stąpającej po ziemi, odpowiedzialnej, ale wrażliwej i uczuciowej.

Muzyka Beaty Przybytek to coś dla fanów nutek okołojazzowych, lubiących obecność funku, soulu i bluesa. Tak jest od pierwszej „bujającej” piosenki You Can Come to Me, poprzez bluesowe perły Today Girls Don’t Cry czy Z rozpaczy blues, prześlicznej urody Delicate Flower (jedynie na głos i fortepian), neosoulowe Out of ControlThe Shadow Age, jazzowe Rozważna czy romantycznaA Lady Wants to Forget, aż po lekko odnoszący się do muzyki gospel I Had a Chat (być może za sprawą obecności Beaty Bednar) i bonusowy Dotyku motyl, ko­respondujący z dokonaniami George’a Michaela.

„Today Girls Don’t Cry” to najlepszy album w karierze Beaty Przybytek. Pozycja przyciągająca piękną muzyką, doskonałymi tekstami (Alicja Maciejowska, Darek Dusza, Andrzej Poniedzielski i Grzegorz Wasowski), cudownym prowadzeniem głosu, grą całego zespołu (w którym na szczególną uwagę zasługują Tomasz Kałwak i Paweł Tomaszewski) i produkcją na światowym poziomie.


Autor: Adam Dobrzyński

  MKIDN stoart       stoart       stoart     psj      ejm