Wytwórnia: Fundacja Ludzie Innowacje Design FLID CD 003
You Can Come to Me
Today Girls Don’t Cry
Priceless Cure
Z rozpaczy blues
Nie wiadomo
Delicate Flower
Out of Control
The Shadow
Age
Rozważna czy romantyczna
A Lady Wants to Forget
Heavy Rain
I Had a Chat
Dotyku motyl
Muzycy: Beata Przybytek, Beata Bednarz (12), śpiew; Marek Podkowa,
saksofon tenorowy (3, 8, 9); Sebastian Sołdrzyński, trąbka (3, 8, 9); Mariusz
Mączka, saksofon barytonowy (3, 9); Bogusław Kaczmar, fortepian akustyczny
i elektryczny; Tomasz Kałwak, instr. klawiszowe, syntezatory,
programowanie; Paweł Tomaszewski, organy Hammonda B-3 (1, 2, 3, 5, 9); Damian
Kurasz, gitary akustyczne i elektryczne; Jakub Chmielarski, gitara
akustyczna (13); Adam Kowalewski, Robert Szewczuga, Andrzej Święs, bas; Paweł
Dobrowolski, Filip Mozul, Arek Skolik, perkusja; Sławek Berny, instr.
perkusyjne
Recenzja opublikowana w Jazz Forum 1-2/2018
„Girls Don’t Cry” to płyta ze wszech miar fantastyczna. Aż 12 z 13 kompozycji jest autorstwa Beaty Przybytek, która wszystko to przygotowała, rozpisała i ułożyła w swoisty concept album o kobiecie współczesnej, silnej, zaangażowanej, mocno stąpającej po ziemi, odpowiedzialnej, ale wrażliwej i uczuciowej.
Muzyka Beaty Przybytek to coś dla fanów nutek okołojazzowych, lubiących obecność funku, soulu i bluesa. Tak jest od pierwszej „bujającej” piosenki You Can Come to Me, poprzez bluesowe perły Today Girls Don’t Cry czy Z rozpaczy blues, prześlicznej urody Delicate Flower (jedynie na głos i fortepian), neosoulowe Out of Control i The Shadow Age, jazzowe Rozważna czy romantyczna i A Lady Wants to Forget, aż po lekko odnoszący się do muzyki gospel I Had a Chat (być może za sprawą obecności Beaty Bednar) i bonusowy Dotyku motyl, korespondujący z dokonaniami George’a Michaela.
„Today Girls Don’t Cry” to najlepszy album w karierze Beaty Przybytek. Pozycja przyciągająca piękną muzyką, doskonałymi tekstami (Alicja Maciejowska, Darek Dusza, Andrzej Poniedzielski i Grzegorz Wasowski), cudownym prowadzeniem głosu, grą całego zespołu (w którym na szczególną uwagę zasługują Tomasz Kałwak i Paweł Tomaszewski) i produkcją na światowym poziomie.
Autor: Adam Dobrzyński