Warszawski klub zapowiada jeszcze w lipcu trzy ekscytujące koncerty jazzowej awangardy.
Marco Eneidi’s Cosmic Brujo Double Mutafuka Trio
Nd. 14.07.2013, g. 20:30, wstęp: 20 pln
Dwa tria, sześciu muzyków – szczera avantgarda!!
Trio No.1:
Marco Eneidi - saksofon
Itzam Cano - kontrabas
Gabriel Lauber - perkusja
Trio No.2:
Marek Pospieszalski - saksofon
Ksawery Wójcinski - kontrabas
Michał Trela - perkusja
Marco Eneidi’s Cosmic Brujo Double Mutafuka Trio czerpie motywy i inspirację z nowojorskiej energii Avant-Gard/Free Jazz oraz politycznej ekspresji dekady lat ‘60. Przedstawia kompozycje w stylu prezentowania, a także zapisie nutowym Cecila Taylora, używając pomysłów z Unit Structures. Jednakże wszystko to w systemie i pomyśle pasującym do nowych dźwięków trzeciego tysiąclecia.
The Double Trio powstało na bazie pochodzącego z Meksyku Cosmic Brujo Mutafuka trio, w którego skład wchodzi kontrabasista Itzam Cano, perkusista pochodzący ze Szwajcarii Gabriel Lauber, oraz saksofonista altowy Marco. Połączyli oni siły wraz z Polish Trio Y, czyli saksofonistą Markiem Pospieszalskim, kontrabasistą Ksawerym Wójcińskim oraz perkusistą Markiem Trela.
Noise of Wings (Dickaty/Rodakowski/Traczyk/Zemler)
Śr. 17.07.2013, godz. 20:30, wstęp: 15 pln
Założony przez Raya Dickatego zespół grający jego kompozycje składa się z duo grającego na saksofonach tenorowych – Maćka Rodakowskiego i Raya Dickaty oraz z sekcji w osobach Wojtka Traczyka na kontrabasie i Huberta Zemlera na perkusji. Dążąc do ciemniejszego rodzaju brzmienia, które przypomina nieco średniowieczne burdony, charakteru całości nadają dwa nietypowo brzmiące saksofony tenorowe, co jednocześnie wytycza i wpływa na kierunek kompozycji.
Czerpiąc inspirację ze stylistyki jazzu i współczesnej klasyki, jak Ornette Coleman i Terry Riley, zespół stara się grać jednocześnie „inside and outside the music”, łącząc ze sobą technikę kompozycji free z tematami otwartymi na interpretację przez wszystkich muzyków zespołu. Nieograniczone stylistycznie solówki i otwarty na ciekawe podróże horyzont możliwości, w jakie może ich zabrać każdy melodyczno-liryczny motyw, pozwala zespołowi na wcielanie wielu muzycznych form – i od dronów i repetycji do formy free w stylu Alberta Aylera. Każda kompozycja staje się wycieczką w nieznane.
Maciej Rodakowski - saksofon tenorowy
Ray Dickaty - saksofon tenorowy
Wojtek Traczyk - kontrabas
Hubert Zemler - perkusjas
Riverloam Trio (M. Trzaska/O. Brice/M. Sanders)
& Special Guest Per-Åke Holmlander
Śr. 24.07.2013, g. 20:30, wstęp: 25 pln
„Dedykujemy ten koncert wszystkim, którzy siedemdziesiąt lat temu z tego miejsca pod brutalnym przymusem musieli odjechać w nieznane, żeby już nie powrócić. Znanym i bezimiennym, bohaterom i zwykłym mieszkańcom Getta Warszawskiego. Wszystkim tym, którzy ginęli odarci z godności, z prawa do pamięci, nieopłakani. Gramy dla dzisiejszej Warszawy po to, żebyśmy pamiętali i żeby ta pamięć stała się częścią naszej świadomości i tożsamości. Żeby odczarować zło. Żeby ożywić i zapełnić naszą pamięcią opuszczone, ziejące pustką miejsca.
Dzień 22 lipca 1942 roku był początkiem Großaktion Warschau, podczas której Żydzi z Getta Warszawskiego zostali wywiezieni do obozów zagłady, głównie do Treblinki. Ohel (po hebrajsku namiot) jest pomnikiem-namiotem, rozstawionym w miejscu symbolicznym: pod dawnym murem Getta, które było miejscem codziennego ludobójstwa. Stanowi znak pamięci i hołdu dla ponad 300 tysięcy jego mieszkańców, ale też znak nadziei, że żydowska Warszawa na zawsze pozostanie istotną i chlubną częścią dziejów i tradycji stolicy.”
Mikołaj Trzaska na temat tego koncertu dodaje „W związku z tym, że w tym roku nie otrzymaliśmy wsparcia finansowego na OHEL postanowiliśmy dać świadectwo pamięci naszym skromnym koncertem.”
Mikołaj Trzaska - saksofon, klarnet basowy (Polska)
Olie Brice - kontrabas (Wielka Brytania)
Mark Sanders - perkusja (Wielka Brytania
Tego Wieczoru, gościnie wystąpi wybitny szwedzki tubista Per-Ake Holmlander.
Rivarloam Trio, stworzone przez trójkę czołowych europejskich muzyków free jazzowych, łączy tradycję chasydzką i współczesną muzykę improwizowaną.
Artyści odwołują do magicznego sensu, wspólnego przeżywania i mistycyzmy chasydzkie muzyki.
W ich twórczości słuchacz staję się integralną częścią celebracji, uczestniczy w niej na równi z muzykami. Projekt Babcia’s Memory powstał z inspiracji melodiami i historiami, śpiewanymi i opowiadanymi muzykom przez ich babcie. To nowoczesny hołd oddany rodzinnej tradycji. Wyjątkowy, szalenie osobisty i intymny dialog żydowskiej przeszłości i współczesności
Pardon To Tu
Pl. Grzybowski 12/16
00-104 Warszawa
tel. +48 504035449
www.pardontotu.pl
www.facebook.com/pardontotu