Ramón Valle, Ronald Snijders i orkiestra NJJO bohaterami Koncertu Galowego jazzahead w Congress Centre Bremen, 13 kwietnia.
120 koncertów w ponad 35 salach, 40 koncertów showcase’owych, Clubnight, The Gala Concert w Congress Centre Bremen – to główne punkty programu tegorocznego festiwalu jazzahead! w Bremie, który odbędzie się w dn.11-14 kwietnia.
Podczas konferencji prasowej Sybille Kornitschky,
dyrektor generalna jazzahead! oraz Götz Bühler, nowy dyrektor artystyczny wraz
z Markiem van Schaickiem z Buma Cultuur/inJazz, reprezentującym tegoroczny kraj
partnerski Holandię, ogłosili program festiwalu i największych w Europie targów
jazzu jazzhead! w Bremie.
Nationaal Jeugd Jazz Orkest
W
tym roku krajem partnerskim jazzahead! jest Holandia.
Podczas Koncertu Galowego 13 kwietnia, w głównej sali koncertowej Centrum
Kongresowego w Bremie wystąpi światowej sławy holenderska młodzieżowa orkiestra
jazzowa NJJO (Nationaal Jeugd Jazz
Orkest) pod dyrekcją holenderskiej trębaczki Maite Hontelé. Będzie ona towarzyszyć dwóm specjalnym gościom –
kubańskiemu pianiście Ramónowi Valle
i urodzonemu w Surinamie, a mieszkającemu w Delft fleciście i kompozytorowi Ronaldowi Snijdersowi, który w zeszłym
roku zdobył prestiżową nagrodę Boy Edgar Award za kluczową rolę na scenie
krajowej. Ramón Valle na początku swojej kariery otrzymał publiczne wsparcie od
Chucho Valdesa, a jego oryginalność porównywano do McCoy Tynera czy Chicka
Corei.
Ronald Snijders fot. Raoul Neijhorst
Sybille Kornitschky nazwała Holandię „Nowym Jorkiem Europy”. „Jesteśmy tyglem” – mówi Mark van Schaick, który odpowiada za jazz w dziale kultury Buma – holenderskiej agencji zajmującej się prawami autorskimi. „Wpływy byłych kolonii holenderskich, od Surinamu i Karaibów po Indonezję, zawsze były źródłem bogactwa naszej sceny muzycznej. To, co dzisiaj rozumiemy pod pojęciem jazzu, ma także wiele wspólnego z nowymi inspiracjami, w tym z elektroniką i wieloma innymi gatunkami muzycznymi. Z pewnością jazzahead! będzie dla słuchaczy świetną okazją na poznanie i zrozumienie holenderskiej wizji jazzu.”