Aktualności

Melting Pot Made in Wrocław
29-30 kwietnia




Melting Pot Made in Wrocław po raz drugi



Przez dwa dni, 29-30 kwietnia, odbywać się będzie międzynarodowe spotkanie artystów-improwizatorów.

Koncert finałowy w Filharmonii Wrocławskiej w najbliższą środę o 19.00.

Melting Pot Made in Wrocław – laboratorium improwizacji w ramach ESK Wrocław 2016 to kolejna inicjatywa festiwalu Jazztopad otwierająca scenę dla młodych artystów z różnych krajów europejskich, ale pierwsza, która stawia przede wszystkim na improwizację i nieprzewidywalny wynik zderzeń artystycznych indywidualności – specjalistów w dziedzinie muzyki, sztuk wizualnych oraz ruchu.

Kwietniowa, druga edycja tego wyjątkowego laboratorium improwizacji uświetni zarazem obchody Międzynarodowego Dnia Jazzu ustanowionego przez UNESCO i przybliży do siebie uczestników z krajów partnerskich: Niemiec, Danii, Belgii oraz Polski. Regularne spotkania Melting Pot Made in Wrocław potrwają do 2016 roku, wpisując się w obchody Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016. Wówczas odbędzie się trwający ponad tydzień finał przedsięwzięcia – święto improwizacji z udziałem wszystkich dotychczasowych artystów, które obejmie przestrzeń publiczną i prywatną Wrocławia – i tutaj możemy spodziewać się wszystkiego.

Koncert odbywa się z okazji Międzynarodowego Dnia Jazzu UNESCO. Zgodnie z intencjami UNESCO: „Ustanowienie Dnia Jazzu ma na celu podniesienie świadomości społeczności międzynarodowych na temat sztuki jazzu, jego korzeni, stylów i oddziaływań oraz podkreślenie znaczenia tego gatunku mu¬zyki jako ważnego środka komunikacji społecznej”.

PARTNERZY:
Handelsbeurs, Gandawa (Belgia) www.handelsbeurs.be
JazzWerkRuhr, Dortmund (Niemcy) www.jazzwerkruhr.de
Swinging Europe (Nordic), Herning  (Dania) www.swinging-europe.dk
Jazztopad, Wrocław (Polska) www.jazztopad.pl

UCZESTNICY:
Ashia Grzesik (Polska/USA) – wiolonczela, wokal
Urodzona we Wrocławiu, dorastała w Stanach Zjednoczonych. W swojej twórczości łączy śpiew z grą na wiolonczeli, gdzie tęsknota do słowiańskich korzeni spotyka się z dźwiękami współczesnego jej otoczenia, jak pop, rock, indie, folk i klasyka. Eksplorując nietradycyjne podejście do instrumentu przy użyciu elektroniki współtworzy w środowisku amerykańskim nowy ruch muzyczny. W 2013 roku wydała album Diesel vs Lungs jako Ashia & the Bison Rouge.
www.ashiagrzesik.com

Gorm Askjær (Dania) – gitara
Mieszkający w Aarhus gitarzysta, muzykolog i kompozytor, lider zespołów Hulepalads, Sammensurium, Kejser Pingvin. Poszukuje nowych możliwości dźwiękowych poprzez improwizację i eksperyment wspieranych przez klasyczne doświadczenie. Koncentruje się na brzmieniu pojedynczego dźwięku, odkrywaniu nowych możliwości instrumentu, zarówno podczas jego występach solowych, jak i w muzyce pisanej i aranżowanej na zamówienie, m.in. do filmów oraz performance’ów.
www.gormaskjaer.dk

Laurens Van Bouwelen (Belgia) – perkusja
Absolwent perkusji w School of Arts w Gandawie w zakresie jazzu i popu oraz Sound Design. Pasjonuje go dźwięk w każdej formie, a swoją indywidualność twórczą prezentuje na wielu muzycznych i pozamuzycznych płaszczyznach, wykorzystując field recording, preparację, zabawki i wszelkie obiekty wydające dźwięk. Grał w big bandzie, kapelach postrockowych i reggae oraz na scenie teatralnej. Jest członkiem indie-elektronicznego zespołu Amatorski, z którym koncertuje po całej Europie.
www.amatorski.be

Julius Gabriel (Niemcy) – saksofon, klarnet
Pochodzący z Berlina, mieszkający w Essen saksofonista i kompozytor, członek Berlin Youth Jazz Orchestra, występuje z cenionym w Niemczech saksofonistą free-jazzowym, Gunterem Hamplem. Gra na saksofonie sopranowym, tenorowym i barytonowym, poruszając się w idiomie współczesnej muzyki improwizowanej, otwartej na free jazz, rock, noise, elektronikę i klasykę. Współpracuje z artystami sztuk wizualnych i zespołami Das Behälter, Das große Ding, The Dorf, The Pott i What A Waste Of Beauty.
www.juliusgabriel.yolasite.com

Zbigniew Kozera (Polska) – kontrabas
Wrocławski kontrabasista eksperymentujący na przestrzeni free-jazzu, awangardy i muzyki współczesnej, zainspirowany zarówno klasykami free-jazzu i awangardy, jak i twórczością kompozytorów: Witolda Lutosławskiego, Oliviera Messiaen’a, Karlheinza Stockhausena. Brał udział w inicjatywach Piotra Damasiewicza: M.A.T.A, Power of the Horns, Imprographic, współpracował z Wrocławskim Teatrem Współczesnym, Z Mateuszem Rybickim i Wojciechem Romanowskim tworzy trio Flesh Machine.
www.fleshmachine.bandcamp.com

Piotr Damasiewicz (Polska) – trąbka
Wrocławski trębacz i kompozytor, wszechstronny muzyk aktywny na wielu płaszczyznach sztuki. Jego muzyczny język sięga do korzeni hard bopu, jazzu modalnego i free, a także europejskiej muzyki klasycznej i improwizowanej. Współpracuje z artystami plastykami, komponuje muzykę do spektakli. Inicjator kolektywu Power of the Horns, Damas Quartet Mnemotaksja i VeNN Circles. Uczestnik międzynarodowych spotkań JazzPlaysEurope i Take Five: Europe. Laureat nagród: Fryderyk za debiut roku (2012), Warto „Gazety Wyborczej” (2012) oraz Wrocławskiej Nagrody Muzycznej (2013).
www.piotrdamas.com

Irena Lipińska (Polska) – taniec
Tancerka, performerka, choreografka, fotografka. Wieloletni warsztat taneczny zdobywała u wybitnych tancerzy i choreografów tańca współczesnego i butō podczas licznych warsztatów w kraju i za granicą. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Współpracuje z artystami współczesnej sceny muzycznej i sztuki nowych mediów, także z muzykami: Gerardem Lebikiem, Kubą Sucharem, Indigo Tree, We Draw A, Boar Sleeping.
www.irenalipinska.com

Michał Uzar (Polska) – rzeźba
Absolwent wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta, artysta rzeźbiarz. W swojej twórczości odwołuje się do pojęcia Czystej Formy w sztukach plastycznych. W przeszłości uprawiał ice carving. Jako materiał stosuje głównie drewno, szkło i ceramikę.

Tomasz Musiał (Polska) – filmowiec
Urodzony we Wrocławiu, obecnie studiuje we Wrocławskiej Szkole Filmowej, wcześniej słuchacz Wydziału Operatorskiego WRiTV im. K Kieślowskiego w Katowicach oraz Studium Skiba we Wrocławiu. Z muzyką zaprzyjaźniony od dziecka, zajmuje się także fotografią dokumentalną i kreacyjną.

 

29.04, wtorek
BWA Wrocław Galeria Awangarda, ul. Wita Stwosza 32
10.00-14.00 | 16.00-19.00 - otwarte próby dla publiczności
Wstęp wolny

30.04, środa
BWA Wrocław Galeria Awangarda, ul. Wita Stwosza 32
11.00-14.00 – otwarte próby dla publiczności
Wstęp wolny
Filharmonia Wrocławska
19.00 – koncert
Bilety 20/30 PLN
http://bit.ly/1lnoiz0

www.jazztopad.pl/melting-pot-lab-2




  MKIDN stoart       stoart       stoart     psj      ejm