Aktualności
João Balão

Restauracja Absurd 228
ul. Puławska 228
02-670 Warszawa




Muzyka świata w Absurdzie



W programie warszawskiej restauracji: pieśni Atlantyku, piosenki francuskie na jazzowo.

 

Pieśni Atlantyku
JOAO BALAO
21.11.2013, godz. 20:00
wstęp: 20/25 zł
https://www.facebook.com/events/247579972058223/

Lizbona, Rio, Luanda... Wyspy Zielonego Przylądka... Muzyka plaż i ulic.

„Pieśni Atlantyku” to koncert zainspirowany sposobem życia nad oceanem, koncert oparty na muzycznych i kulturalnych tradycjach polskojęzycznych krajów znad Oceanu Atlantyckiego. Pięć wieków temu Portugalczycy, wiedzeni ciekawością tego, co jest po drugiej stronie oceanu, wyznaczyli szlak pomiędzy Europą, Afryką i Ameryką Południową. Tak zaczęła się pierwsza kulturalna synergia współczesnej historii. Kultury i ludzie, którzy wcześniej byli sobie nieznani, zaczęli tworzyć coś zupełnie nowego. Języki, dźwięki, słowa, rasy, zapachy i smaki mieszały się tak, że dziś wydaje się, jakby niektóre elementy pochodziły ze wszystkich tych krain, a zarazem z żadnej. Jak kryształki soli, które pozostają na brzegu po wodzie oceanu wypalonej słońcem. Koncert João Balão przybliża słuchacza do muzyki i uczuć, rozgrzanych przez pięć wieków „wolnego ognia” w każdym z tych atlantyckich krajów.

 

João Balão
Muzyk i kompozytor, nauczyciel muzyki, multiinstrumentalista. Jeden z najbardziej wszechstronnych muzyków portugalskich. Najczęściej gra na instrumentach perkusyjnych, cavaquinho, gitarze basowej i akustycznej. Polska publiczność poznała go podczas koncertów „Sobremesa”, wielokrotnie platynowej płyty Anny Marii Jopek, a także podczas jego koncertów solowych i autorskich warsztatów muzycznych.

Współpracował przy nagraniach ponad 40 płyt, a wyprodukował 10 – w Portugalii, Hiszpanii, Francji, Chile i Argentynie. Komponował muzykę do słuchowisk, spektakli teatralnych i tanecznych, filmów krótkometrażowych i dokumentalnych. Zna 6 języków, przez ostatnie 25 lat mieszkał m.in. w Angoli, Brazylii, Portugalii, Hiszpanii, gdzie grał tradycyjną muzykę portugalską, brazylijską, marokańską, angolańską, nawet bałkańską, a także dźwięki z Wysp Zielonego Przylądka czy Mozambiku, jak również flamenco, rock, jazz, pop i fado. Po sukcesie płyty i trasy „Sobremesa” Anny Marii Jopek przekonał się, że Polacy także uwielbiają luzofońskie piosenki.

„Moją pasją jest muzyka. A skoro muzyka stała się moim życiem, to życie stało się moją pasją.” - João Balão
 

 

Muzyka Świata
PIOSENKA FRANCUSKA NA JAZZOWO
22.11.2013, godz. 20:00
wstęp: 25/30 zł
https://www.facebook.com/events/536668936420835/

Justyna Królak – vocal, Michał Rorat - piano Kosma Kalamarz - bass Frank Parker - drums

Na koncercie w dniu 22 listopada kwartet zaprezentuje klasykę piosenki francuskiej, m. in. Edith Piaf, Yves Montand, Serge Gainsbourg, we współczesnych, jazzowych aranżacjach.

Justyna Królak – z wykształcenia romanistka, wychowana w środowisku muzycznym na repertuarze m.in. takich artystów jak: Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan, Frank Sinatra, najchętniej sięga po utwory „środka jazzu”. Jej bogaty repertuar oprócz amerykańskich i polskich standardów jazzowych obejmuje również piosenkę francuską. Występuje na festiwalach jazzowych i współpracuje z muzykami jazzowymi z całego kraju. Od lat związana z częstochowskim środowiskiem jazzowym. Jest aktywnym członkiem stowarzyszeń jazzowych promujących ten rodzaj muzyki. Obecnie pracuje nad materiałem do swojej debiutanckiej płyty, na której znajdzie się klasyka piosenki francuskiej, nagrana w jazzowych aranżacjach.

Michał Rorat – producent, pianista, kompozytor. W 2011 roku wydał swoją pierwszą solową płytę, na której można usłyszeć jego kompozycję, jak również własne interpretacje standardów jazzowych. Jest również współzałożycielem częstochowskiej formacji „BlackBird”, w której gra u boku wyśmienitego amerykańskiego perkusisty Franka Parkera, gościnnie z zespołem koncertuje również znakomity polski wibrafonista Bernard Maseli. Zespół nagrał debiutancki album ze swoimi kompozycjami. W 2012 roku rozpoczął współpracę z częstochowskim Teatrem im. Adama Mickiewicza, w którym sprawdza się w roli akompaniatora. Współpracował z takimi artystami jak: Zbigniew Wodecki, Marcin i Lidka Pospieszalscy, Frank Parker, Brad Terry, Muniek Staszczyk, Michał Gasz, Piotr Machalica, Andrzej Sikorowski, Janusz Yanina Iwański.

Kosma Kalamarz - basista, muzyk sesyjny, absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach. Ma na swoim koncie współpracę między innymi z: PKS TRIO, Krzysztof „Puma” Piasecki, John C. Marshall, Gregory Gaynair, Mirosław Muzykant, Modern Symphony Orchestra, Orkiestra Creo, Fragua, Michał Gasz, Marcin Jajkiewicz, Lothar Dziwoki, Grażyna Brodzińska, Marcin Kindla, finaliści programu „Idol”, Paweł Steczek, eM Band, Opera Śląska, Studio Wokalistyki Estradowej, God's Property i wieloma innymi...

Frank Parker - perkusista, kompozytor i producent muzyczny z Chicago, współpracujący z uznanymi i utalentowanymi muzykami. Tworzy z czołówką światowego jazzu. Współpracował m.in. z Patricią Barber, Kurt Elling Quartet, jak również w zespołach takich sław, jak Benny Carter, Freddie Hubbard, Jon Faddis, Randy Brecker, Roy Hargrove, Nicholas Payton, Joe Lovano, Bobby Watson, John Patitucci, Willie Pickens, Kevin Mohogany, Jon Hendricks, Arturo Sandoval, Herbie Mann, Von Freeman i Chris Potter. Był członkiem zespołu Jazz Studio Orchestra. Frank Parker koncertował w USA, Afryce Południowej, Kanadzie, Australii, Europie i Azji. Współpracuje również z wieloma polskimi muzykami, czego efektem są świetne projekty i płyty.

 

ANDERS LADEGAARD
„Small Collisions”
23.11.2013, godz. 20:00
wstęp: 15/20 zł
https://www.facebook.com/events/1406192632950347

Album „Small Collisions” to w pewien sposób niemodne dzieło sztuki, ale jednocześnie nietypowo szczere i prawdziwe, ponad to piękne w swej prostocie.  Mówiąc bez ironii, piosenka musi być dobrze zgrana, wyprodukowana i zaaranżowana. Utwory muszą posiadać właściwy sobie cel - coś, co sprzyja światłu dziennemu i ciemności nocy. „Small Collisions” spełnia wszystkie te warunki. Uwolniony od postmodernistycznego sarkazmu i pozorów. Uzasadniony w jego szczerym pięknie. Pod przytulną powierzchnią, czai się tu nierozwiązany dramat, wypełniony cieniami postaci ze snów z dzieciństwa. Nigdy nie kokietując, lecz wzbudzając zainteresowanie. „Small Collisions” to album, w którym melancholia nie doznaje zadowolenia, gdzie zagwarantowany jest rytm, a granica między muzyką, sztuką i poezją jest ciągle odkrywana. Ponadto filmowy styl płyty posiada nordyckie korzenie, pozostawiając swoisty pogląd na świat.

Anders Ladegaard
Anders Ladegaard posiada tytuł magistra komunikacji wizualnej Designskolen Kolding w Danii. Jego pasją jest muzyka, którą zajmuje się jako wykonawca i kompozytor. Jego nagrania były wykorzystane w wielu produkcjach filmowych, telewizyjnych a także reklamowych. Anders zajmuje się także projektowaniem graficznym, poezją i filmem.

„Small Collisions”
Album ten to dzieło Andersa Ladegaarda, powstał przy silnym wsparciu kilku znanych duńskich muzyków. Album wyprodukowany jest przez Larsa Skjærbæk i zmiksowany przez Michaela Bo Jacobsen Roepstorff. Na płycie usłyszeć można również duet z Alberte Winding. Płyta wydana jest dzięki wydawnictwu Apollo Live/No Angel Records. Reprezentowana przez firmę Apollo Music w Polsce.

Ciekawostki

Piosenka „Don’t Put Your Arms Around Me” została pierwszy raz zauważona w Polsce za sprawą serialu „Lekarze” (Produkcja TVN). Do tej pory już kilka utworów z albumu „Small Collisions” zostało wykorzystanych w serialu, co przyczyniło się do sporej popularności Andersa w Polsce. Serial ten posiada prawie trzymilionową oglądalność i jest jedną z najlepszych produkcji realizowanych w Polsce.

 

 

Restauracja Absurd 228
ul. Puławska 228
02-670 Warszawa

tel. 603-180-758, 666048577
mail: art@absurd228.pl

www.absurd228.pl




  MKIDN stoart       stoart       stoart     psj      ejm